מושגים בשיווק - SEO

מא' ועד ת': המושגים החשובים של עולם השיווק הדיגיטלי – חלק א' – מושגי SEO

לגזור ולשמור: כל המושגים החשובים של עולם ה- SEO

מנוע החיפוש של גוגל הושק באופן רשמי אי שם בשנת 1998 – מאז, הוא ביסס היטב את מעמדו, והפך למנוע החיפוש החזק ביותר בעולם.
כולם רוצים להופיע בתוצאות בגוגל – החל מעסקים פרטיים וקטנים, ועד לתאגידי ענק אשר מעסיקים אלפי עובדים ברחבי העולם.

כל עסק שמעוניין להעצים את הפעילות העסקית שלו צריך להגביר את הנוכחות שלו בגוגל – ובדיוק לשם כך נוסדה שיטת קידום האתרים באינטרנט.

קידום אתרים באינטרנט (SEO), הינה שיטה לקידום ושיווק אתרי אינטרנט במנועי החיפוש – היא נחשבת לאחת משיטות השיווק הדיגיטלי הטובות והמוצלחות ביותר בעולם, וכבר מעל ל-20 שנים שהיא מוכיחה את עצמה ומבססת את מעמדה כיעילה ומוכחת. כדי לעזור לכם לצלול קצת יותר לעומק ולהבין מה ה- SEO כולל בתוכו, יצרנו עבורכם את המדריך הבא עם פירושי המושגים המובילים של התחום. המסע שלכם לעומק עולם ה- SEO מתחיל כאן:

קידום אורגני  SEO – המושגים המובילים:

אלגוריתם (Algorithm) – מערכת כללים שגוגל משתמשת בהם כדי לדרג אתרים בתוצאות החיפוש. תפקידה של אותה מערכת היא להבין את כוונת הגולשים, לשאוב נתונים מאתרי אינטרנט שונים, ולהציג עמודי אינטרנט בתוצאות החיפוש, אשר ידורגו לפי איכות, ורלוונטיות לחיפושי הגולשים.

אנליטיקס – גוגל אנליטיקס (Google Analytics) היא פלטפורמה חינמית של גוגל אשר אוספת קבוצות נתונים של אתר אינטרנט, ומייצרת דו"חות שמספקים תובנות לגבי אופן פעילותו.

אנקור טקסט (Text Anchor) – עוגן שהוא מילה או שילוב של מספר מילים בתוך טקסט של עמוד אתר אשר מקשר לעמוד אינטרנט אחר. על ידי לחיצה על האנקור, הגולש עובר לאותו עמוד.

המרות (conversions) – המרה היא הפעולה אשר מתרחשת כאשר מבקר באתר משלימים יעד כלשהו (מילוי טופס, ביצוע רכישה וכד').

וורדפרס (WordPress) – פלטפורמה חינמית בקוד פתוח לבנייה וניהול אתרי אינטרנט. נחשבת למערכת הניהול הפופולארית ביותר בעולם, כאשר כמעט ממחצית האתרים המובילים ברשת (כ- 42.8%) מבצעים בה שימוש.

זחלנים – לפעמים מוכרים גם בשמות "Spider" או "bot" – מדובר בתוכנה מתקדמת של מנוע החיפוש (כדוגמת גוגל) אשר משמשת לגילוי וסריקה אוטומטית של אתרי אינטרנט. הזחלנים נכנסים אל האתר וסורקים את העמודים שלו (לכל אתר יש כמות עמודים מסוימת אשר מוקצבת לסריקה), ובמידה והכל תקין – העמודים שנסרקו מועברים לאינדוקס במנוע החיפוש של גוגל. 

כותרות H – רכיבי HTML אשר עוזרים לארגן את מבנה התוכן באתר. הן מסייעות לבצע הפרדה בין פסקאות התוכן (יעיל במיוחד עבור תכנים ארוכים), ולמעשה משמשות כדי להסביר לגוגל מהו הסדר ההיררכי של התוכן באתר.

מילות מפתח – מילות מפתח הן סוג של רעיונות/נושאים אשר מגדירים במה עוסק התוכן באתר האינטרנט. במונחים של קידום אתרים SEO – מדובר במילים/ביטויים שהגולשים מזינים במנוע החיפוש. אותם מונחים ידועים גם בשם שאילתות חיפוש  (search queries).

סרץ קונסול (Search Console) סרץ קונסול הינה פלטפורמה חינמית מבית גוגל, אשר מאפשרת למדוד את הביצועים של האתר (לרבות מידע על בעיות טכניות ומקצי שיפורים שיש לבצע בו). הכלי מציג אופציות שמסייעות לשפר את ביצועי האתר, ולשפר את הדירוגים שלו בתוצאות.

עמוד נחיתה (Landing page) עמוד בתוך אתר אינטרנט שהגולשים "נוחתים" אליו כאשר הם לוחצים על אחת מהתוצאות בגוגל. לרוב מדובר בעמוד ייעודי אשר מטרגט את שאילתת החיפוש אותה הגולשים הקלידו, ומעניק מידע בנושא של אותה שאילתה.

קישורים יוצאים – קישורים אשר מפנים מאתר האינטרנט שלנו, אל אתר אינטרנט אחר. הקישורים הללו מוטמעים בתוך קטע טקסט, והם משמשים כדי לקשר את הגולשים למקור אחר אשר ייתן מידע נוסף עבור אותו נושא.

קישורים נכנסים – קישורים נכנסים הם קישורים אשר מפנים מאתר אחד לאתר אחר באמצעות אנקור טקסט מסוים. הקישורים הללו נחשבים כ- "המלצות" עבור אתר או עמוד מסוים מתוכו – ככל שמספר ה"המלצות" האלו יהיה יותר גבוה, כך גוגל ייתן לאתר יותר עדיפות במיקומים של תוצאות החיפוש.

תגיות Meta  (Meta Tags) – קטעי טקסט קצרצרים אשר מתארים את הנושא והתוכן של עמוד האתר. תגיות המטא אינן מופיעות בעמוד עצמו, אלא בקוד שלו. הן משמשות גם כדי "לספר" למנועי החיפוש וגם לגולשים מהו הנושא של אותו עמוד.

CMS) – Content Management System) תוכנה אשר מסייעת למשתמשים ליצור, לנהל ולשנות את התוכן והאזורים השונים באתר שלהם באופן עצמאי, ללא צורך בידע טכני או היכרות של שפות תכנות מיוחדות.

SERP – (Search Engine Results Page) – עמוד תוצאות חיפוש בגוגל. מדובר ברשימה של תוצאות שמנוע החיפוש מחזיר, בתגובה לביצוע שאילתת חיפוש מסוימת של הגולש.


ולסיכום: קידום אתרים SEO הוא עולם ומלואו וניתן לכתוב על כל מושג וכל נושא מאמר שלם ויש אף כאלו שצריך מספר מאמרים כדי להבינם לעומק וליישמם באופן נכון.


אין ספק שמדובר בשיטת קידום מאתגרת שמצריכה לא מעט זמן המתנה עד התוצאות, אבל איך אומרים? בסופו של דבר, הסבלנות משתלמת.
SEO היא שיטת שיווק דיגיטלי שבסופו של דבר תעשה אך ורק טוב לאתר, ולעסק שלכם.

סקרנים להכיר שיטות שיווק דיגיטלי נוספות?
בואו לבקר בחלק ב' של מדריך המושגים שלנו, אשר ייתן לכם הצצה לשיטות קידום האתרים הממומן (PPC), וקידום אפליקציות (ASO) – שתיים משיטות השיווק הנוספות והמוצלחות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי >>

השאירו פרטים