גוגל סרץ קונסול

גוגל סרץ קונסול (Google Search Console) – סקירה על אחד הכלים החשובים ביותר בעולם ה SEO

אז מה זה בעצם גוגל סרץ קונסול?

גוגל סרץ קונסול (Google Search Console) הוא פלטפורמה חינמית אשר מיועדת לבעלי אתרים, ואנשי SEO ושיווק דיגיטלי.

הכלי מסייע לעקוב ולפקח על האופן שבו מנוע החיפוש של גוגל רואה את האתר שלנו, ולייעל את הנוכחית האורגנית שלו – לרבות מעקב אחר ביצועי האתר במכשירים הניידים, מעקב אחר שאילתות חיפוש פופולאריות שמובילות תנועה לאתר, מעקב אחר העמודים בעלי התנועה הגבוהה ביותר, ועוד.

קצת רקע על גוגל סרץ קונסול

גוגל סרץ קונסול הושק ע"י גוגל בשנת 2005, ועד לשנת 2015 הוא היה מוכר יותר בשמו הקודם – Google Webmaster Tools.

בשנת 2015 גוגל ביצעה שינוי משמעותי בכלי ובפונקציונליות שלו, והשיקה אותו בגרסה מחודשת ומשופרת יותר אשר ידועה בשמה הנוכחי – Google Search Console.

בשנת 2018 גוגל שחררו עדכון נוסף של הכלי אשר כלל מספר שינויים משמעותיים בממשק המשתמש, ובשנת 2019 בוצע עדכון נוסף כאשר הוסרו מן הכלי פונקציות ישנות יותר – כגון דו"חות ישנים, ועמודי ה-  dashboard.

איך הסרץ' קונסול יכול לעזור לכם?

גוגל סרץ קונסול מפיק מאגרים גדלים של דאטה על האתר שלכם – תוכלו לקבל ממנו תובנות לגבי ביצועי האתר בחיפושים האורגניים, והכוונה לביצוע התאמות שיעזרו לשפר את הביצועים שלו.

מעבר לכך, סרץ קונסול הוא כלי טוב לתכנון אסטרטגיות קידום – הוא מסייע לגלות מילות מפתח חדשות שהאתר יוכל להיות מדורג עליהן, ללמוד איך הקהל מגיע לאתר, ולשפר את חווית המשתמש והלידים.

בנוסף – תוכלו להשתמש בכלי כדי לשלוח את עמודי האתר שלכם לאינדוקס של גוגל, ולבדוק אם יש שגיאות תחת הדומיין.

מה לא ניתן לעשות דרך הסרץ קונסול?

סרץ קונסול הוא ללא ספק חלק בלתי נפרד מכל תהליך של קידום אורגני, כאשר הוא מספק המון מידע שיעזור לנו לשפר את האתר שלנו ואת הדירוגים שלו.

יחד עם זאת, דבר אחד עיקרי שלא ניתן לעשות דרך הסרץ קונסול הוא לבצע שינויים באופן ישיר באתר שלנו – הכלי מספק לנו את האינדיקציה והמידע אודות מקצי השיפורים המומלצים לביצוע, אבל את השינויים עצמם נוכל לעשות אך ורק דרך מערכת הניהול (CMS) של האתר עצמו.

צלילה לעומק – פעולות לדוגמא שניתן לבצע דרך הסרץ קונסול:

  • מפת אתר – באזור ה- Sitemaps תוכלו לראות מידע על מפת האתר שלכם, כולל מתי היא עודכנה לאחרונה (ואם בכלל יש לכם אחת כזאת באתר). במידה והתאריך האחרון של הורדת מפת האתר כבר לא עדכני, מומלץ מאוד לשלוח שוב מפת אתר מעודכנת.
  • Core Web Vitals – אחד מאזורי המידע השובים ביותר של הסרץ' קונסול – עדכון ה Core Web Vitals אשר הושק בשנת 2020 נותן חשיבות עליונה לכל הנוגע למהירויות טעינה וחווית משתמש. דו"חות הנתונים שנמצאים תחת אזור ה- Core web Vitals מציגים תיקונים משמעותיים שחשוב לבצע באתר בכל הנוגע לשיפור מהירויות, פונקציונליות, ויציבות חזותית. חוסר טיפול בנתונים הללו עלול לגרור השפעה משמעותית על דירוגי האתר שלכם בתוצאות החיפוש.
  • Overviewהמסך הראשון אותו תראו בכל ביקור בסרץ קונסול. המסך הנ"ל מכיל נתונים משמעותיים על האתר שלכם כגון שגיאות סריקה, ניתוח חיפושים, ומידע אודות מפת האתר.
  • Search Resultsהאזור הנ"ל מציג סקירה כללית על האופן שבו האתר מופיע בעמודי תוצאות החיפוש, כולל כמות הקליקים, ההופעות, המיקומים, שיעור הקליקים, והשאילתות הפופולאריות שמובילות תנועה לאתר שלכם. תוכלו לבצע פילטור לפי מיקום, תאריך, סוג החיפוש, ועוד.
  • Index Coverage Reportהדו"ח הנ"ל מעניק אינדיקציה על סטטוס האינדוקס של כתובות האתר שלכם. כל הסרה או הוספה של עמוד באתר תשפיע על נתוני הגרף בהתאם.
  • Removals ביצוע חסימה לעמודים מסוימים באופן זמני – ניתן להסתיר עמוד לפרק זמן של עד 90 יום.
  • Manual Actionsהאזור הנ"ל מעניק מידע על ענישה ידנית על ידי אחד מנציגי גוגל, במידה ובאתר שלכם בוצעו פעולות שחורגות מהמדיניות של החברה (ספאם, העתקת תוכן, חוות קישורים וכד').

לסיכום: גוגל סרץ קונסול הוא כלי אשר מעניק תובנות רבות לגבי ביצועי האתר שלכם. שימוש בכלי הנ"ל יסייע לכם להפוך את האתר שלכם לגרסה הכי טובה של עצמו, ומכאן הדרך לככב בעמודי התוצאות של גוגל תהיה קצרה.

בהצלחה!

השאירו פרטים