הבטחה להגעה למקום ראשון

קיבלתם הבטחה להגעה למקום ראשון בתוצאות? אלו כל הסיבות לכך שמדובר בהבטחת שווא

אז למה בעצם אף אחד לא יכול להבטיח לכם להגיע למקום הראשון בגוגל?

אז קודם כל, נתחיל דווקא מהסוף – אף אחד לא באמת יכול להבטיח, ועל אחת כמה וכמה שלא לקיים  הבטחה להגיע למקום הראשון בתוצאות בגוגל.

נתקלתם בחברת קידום שטוענת שהיא יכולה "לעשות קסמים"? שיש לה "קשרים מיוחדים עם גוגל" שיכולים להטיס את האתר שלכם לראש התוצאות בזמן קצר? אם כן – זה הרגע שבו הנורות האדומות צריכות להידלק לכם.

במדריך שלפניכם נכניס אתכם לעומק עולם ההבטחות של סוכנויות הקידום הבלתי אמינות, נלמד אתכם למה כדאי לכם להיזהר מחברות כאלו, ונסביר מהם מהדברים שחברות קידום כן יכולות להציע לכם. מתחילים:

נתחיל בצלילה לעומק עולם חברות הקידום ה"פישיות": מה משותף לכל החברות הללו?

אז מה הקטע עם חברות שמצהירות על הבטחה להגיע למקום הראשון בתוצאות בגוגל? האם הן בעצם משקרות?

ובכן – יכול להיות שחברות הקידום הללו כן יצליחו להביא את האתר שלכם למקום הראשון בתוצאות, אבל יש בסיפור הזה כמה "אותיות קטנות":

▪ הן גורמות לאתר להיות מדורג על מילות מפתח לא ברורות: אל תהיו מופתעים אם תגלו שהאתר שלכם מדורג על ביטויים בסגנון של "כמה עולה לעשות שתלי שיניים ביום אחד באשדוד" או "צילום חתונה עם רחפן שני צלמים", ובכלל – כל מיני ביטויים מורכבים ומוזרים בעלי 10 חיפושים (ומטה) בממוצע.
ובמילים אחרות – האתר שלכם לא הולך להיות מדורג על מילות מפתח תחרותיות, או בכלל על מילות מפתח כלשהן שיוכלו לתרום לעסק שלכם.

▪ הן משתמשות בשיטות Black Hat SEO: שיטות כאלו עלולות לכלול בניית קישורי ספאם בכמויות, העתקת תכנים, בניית חוות קישורים, או שיטות של קידום אתרים רובוטי.

▪ הן מגדילות את התנועה לאתר שלכם באופן מלאכותי: ואם כבר הזכרנו את נושא הקידום הרובוטי – מדובר באחת מהשיטות שכדאי להתרחק ממנה כמו מאש. שיטות כאלו בדרך כוללות פעולות כמו בוטים שמזייפים קליקים, תוכנות שיוצרות גירוד תוכן אוטומטי, וכד'.

אז מה הסיכון הגדול בעבודה עם חברות קידום שמבטיחות את המקום הראשון?

יכול להיות שבשילוב שיטות מסוימות, פישיות ככל שיהיו, חברת הקידום כן תצליח להטיס את האתר שלכם למקום הראשון במהירות. אבל אם לומר זאת במילים עדינות – לא יהיה לו יותר מדי קל להישאר שם, וזה יכול לקרות משילוב של שתי סיבות עיקריות:

▪ האלגוריתמים של גוגל משתנים כל הזמן, כך ששיטת קידום שהצליחה אתמול, לא בהכרח תצליח גם מחר (או בעוד כמה חודשים).

▪ אתם לא לבד בעסק הזה, ויש לכם מתחרים שכולים לעקוף אתכם בכל רגע נתון.

מסקנה – המקום הראשון שזכיתם בו היום, יכול בהחלט להיות המקום האחרון (או אפילו היציאה לחלוטין מהאינדקס של גוגל) של מחר.

אפילו גוגל עצמה מזהירה מפני חברות שמבטיחות את המקום הראשון

גוגל היא חברה מאוד מתוחכמת – היא עלתה כבר לפני הרבה מאוד שנים על טקטיקות הקידום ה"שחורות" והלא בריאות, וכיום החברה בעצמה כבר מזהירה במפורש מעבודה מול חברות שמבטיחות דירוגים, או שטוענות שיש להן "מערכת יחסים מיוחדת עם גוגל".

אז מה חברת קידום אתרים טובה כן צריכה להציע לכם?

אם כבר חברת קידום אתרים מבטיחה לכם הבטחות – חשוב לשים לב שהן הבטחות ריאליות, שמשדרות אמינות ומקצועיות, ומעניקות תחושה של מקום שבאמת רוצה בטובתכם.

חברות קידום כאלו הן חברות שמציעות דברים כגון:

▪ הגדרת יעדים מציאותיים: כמו למשל שיפור מיקומים של ביטויים (ללא התחייבות על ביטויים ומיקומים ספציפיים), שיפורים טכניים, שיפור הנראות של האתר בתוצאות החיפוש, וכד'.

▪ תכנון וביצוע תכנית קידום מקיפה מא' ועד ת': כולל כל השיפורים הנדרשים עבור קידום אורגני מכל הבחינות – מחקר מילות מפתח מקיף, תכנית לשיפורי תוכן, התייחסות לשיפורים טכניים באתר, הטמעת Google My Business וכד'.

▪ שיקוף נתונים ותוצאות בדו"חות נתונים חודשיים: חברת קידום טובה ואמינה היא חברה שלא תסתיר מכם נתונים, ותתחייב לספק לכם דו"חות אחת לחודש כולל עדכונים על כל מה שנעשה במהלך החודש, והצגת מגמות שינוי ושיפור של האתר.

▪ בניית קישורים באופן שוטף: חברת קידום טובה היא חברה בעלת צוות מקצועי, שמודע לכך שתהליך קידום אתרים הוא תהליך שכולל בתוכו פעולות שוטפות כדוגמת בניית קישורים. בניית קישורים איכותיים היא פעולה שמשפיעה על הדירוגים של האתר, והיא מהווה חלק בלתי נפרד מתהליך הקידום.

▪ ניתוח מתחרים: כפי שציינו לעיל – אתם לא נמצאים לבד, ויש עוד כמה עשרות (ולפעמים גם מאות) של מתחרים יחד אתכם בזירה האינטרנטית. חברה קידום מקצועית היא חברה שתדע לזהות הזדמנויות עסקיות שיעזרו לכם להיאבק מול המתחרים שלכם, ואף להצליח לעקוף אותם. ▪ פעולות קידום שוטפות: קידום אתרים לא מסתכם רק במילות מפתח וקישורים, אלא אמור לכלול בתוכו פעולות לביצוע שוטף. פעולות כאלו כוללות: איתור מילות מפתח חדשות, בניית פרופיל קישורים נכנסים באופן שוטף, העלאת תכנים חדשים לאתר מדי חודש, ועוד.

לסיכום:

גם מקדמי האתרים המקצועיים והמנוסים ביותר עדיין לא מצאו את הנוסחה ל"פיצוח" של איך להגיע למקומות הראשונים בתוצאות. גם הם, מוצאים את עצמם לפעמים משקיעים שעות רבות של עבודה (ולפעמים ימים עד שבועות) כדי להבין איך להתמודד עם מנוע החיפוש על כלל השינויים והנהלים שלו.

קידום אתרים הוא תחום שמצריך השקעה רבה, זמן, והרבה סבלנות, וכולל בתוכו פעולות ותהליכים כדוגמת אלו שציינו בסעיף שלעיל. אין כאן פתרונות קסם, ואין דבר כזה חברה ש"הגיעה לפיצוח מדעי" שהצליח לעקוף את כל האלגוריתמים של גוגל באשר הם, ולשלוח אתר אינטרנט היישר למקום הראשון בתוצאות, במהירות הבזק.

סוכנות קידום לא יכולה להבטיח משהו שאין לה שליטה עליו – סוכנויות הקידום הן לא אלו שקובעות את הכללים, אלא גוגל הוא זה שקובע אותם.

השאירו פרטים