איך להגיע למקום ראשון בגוגל

איך להגיע למקום ראשון בגוגל – המדריך המלא לשנת 2022

איך להגיע למקום ראשון בגוגל? האם זה אפשרי, ואיך זה יתרום לאתר העסק שלנו?

סוג של בדיחה שרצה בקרב מקדמי SEO בעולם גורסת ש"המקום הכי טוב להחביא גופה, הוא בעמוד השני בתוצאות של גוגל". אבל אם נשים לרגע את ההומור בצד, יש את העובדות בשטח: רק כ-0.78% מהמשתמשים לוחצים על תוצאות שנמצאות בעמוד השני, ובמילים אחרות – אם האתר שלכם מדורג בעמוד השני ואילך, הוא למעשה כמעט בלתי נראה.

הגעה לעמוד הראשון בתוצאות היא ללא ספק מטרה עליונה, אבל האתגר הגדול הוא להצליח במשימה המאוד לא פשוטה הזו. לאחר מכן, האתגר העוד יותר גדול יהיה להגיע למקום הראשון בעמוד הראשון של התוצאות – זה לא פשוט, זה לוקח לא מעט זמן ומצריך הרבה עבודה וסבלנות, אבל זה אפשרי.

אז איך להגיע למקום ראשון בגוגל אתם שואלים? הצוות של Miagi יצר עבורכם את המדריך הבא שיעשה לכם סדר, ויעזור לכם להטיס את האתר שלכם במעלה התוצאות.

איך להגיע למקום הראשון בגוגל – דרישות הבסיס

כשהצוות שלנו חשב על מדריך בנושא של איך להגיע למקום ראשון בגוגל, הדבר הראשון שהיה לנו ברור הוא שנתחיל אותו עם צ'ק ליסט של דרישות בסיס. כדי שלאתר שלכם יהיה את הסיכוי הטוב ביותר להיות מדורג בעמוד הראשון הוא צריך להיות:

√ מותאם למובייל  
√ בעל טעינה מהירה
√ קל ונוח לשימוש (ניווט ברור, חוויית משתמש טובה וכד')
√ מאובטח בפרוטוקול בעל שכבת ההגנה הגבוהה ביותר (HTTPS)
√ בעל מבנה היררכי מסודר
√ נקי מבעיות טכניות (הודעות שגיאה, קישורים שבורים, הפניות לא תקינות וכד').

כל הגורמים האלו מהווים חלק מההשפעה על הדירוגים בגוגל, ומעבר לכך – כל תהליך הקידום יהיה הרבה יותר מאתגר אם האתר לא יעמוד בהם. 

ואחרי הצ'ק ליסט – נתחיל עם השלבים שיעזרו להוביל את האתר שלכם בדרך למקום הראשון בתוצאות:

1. בחירת מילות מפתח

רוב הסיכויים שאתם כבר אחרי השלב הזה, אבל אם לא – חשוב מאוד להתחיל במחקר מילות מפתח. 
מילות מפתח של זנב-ארוך הן לרוב מילים בעלות פוטנציאל להיות מדורגות במקומות הראשונים באופן יותר מהיר, ולכן, לצד המילים התחרותיות מומלץ לשלב גם כמה מילות מפתח זנב-ארוך.

2. מחקר מתחרים

השלב הבא יהיה לנסות להבין את הנוף התחרותי, לדעת מול מי אנחנו מתמודדים – ועל הדרך גם לקחת ממנו השראה.

הדך הכי פשוטה לביצוע מחקר מתחרים היא פשוט להקליד בגוגל את מילת המפתח שאתם מתכננים למקד, ולראות מי המתחרים שלכם – אם רוב התוצאות הן אתרים של מותגים מאוד גדולים ומוכרים והאתר שלכם הוא של סטארט אפ קטן בתחילת דרכו, יהיה לכם מאוד קשה להגיע למקומות הראשונים.
וגם אם כן תצליחו להגיע לשם – זה ייקח לכם הרבה, הרבה מאוד זמן.

לכן בשלב זה נחזור שוב לטיפ שלנו מהסעיף הקודם – נסו להתמקד יותר במילות מפתח של זנב-ארוך, שלהן יש סיכויים יותר טובים להגיע למקומות הראשונים. כמובן שאין בעיה גם לנסות למקד למילות מפתח תחרותיות, אבל כאמור קחו בחשבון שהתחרות שלכם תהיה קשה מאוד, וייקח לכם הרבה מאוד זמן להגיע באמצעות מילים כאלו למקומות הראשונים.

3. הקמת עמוד נחיתה בעל תוכן מותאם

עמוד הנחיתה לקידום יכול להיות גם עמוד הבית של האתר שלכם, אבל לא חובה – זה יכול להיות כל עמוד, כמובן רק חשוב שהתוכן שלו יהיה מותאם לדרישות של גוגל.
תמיד חשוב לזכור שתוכן שמותאם לקידום, הוא מסוג התוכן שגוגל ירצה לדרג עבור מילת המפתח המקודמת שלכם.

וכאן נחזור שוב לטיפ של הסעיף הקודם – בצעו מחקר מתחרים, וקחו השארה מהמתחרים המובילים שלכם.

נסו להבין איזה סוג של מבנה תוכן יש להם שבזכותו הם הגיעו למקומות הראשנים – האם מדובר בפוסט, דף מוצר, דף קטגוריה וכד', ואיזה סוג של תוכן הוא מכיל – האם מדובר במדריך של "איך לעשות", הדרכה מלאה שלב אחר שלב, השוואות ביקורות, טיפים וכד'.

4. אופטימיזציה לכותרות ומטא דאטה, וטיפול בבעיות טכניות

מעבר לתוכן – אופטימיזציה לעמוד נחיתה חייבת לכלול בתוכה גם עבודה על תגיות Meta (תיאור וכותרת עמוד הנחיתה כפי שיופיעו בתוצאות החיפוש של גוגל), וכותרות H.

חשוב להקפיד על סדר היררכי נכון של הכותרות בעמוד (החל מכותרת ראשית של H1, ועד לכותרות משניות – עד H6 לפי מידת הצורך), וניסוח תגיות  Meta לפי ההנחיות של גוגל (עד 65 תווים לכותרת ו-160 תווים לתיאור, טקסט משכנע, לכלול את מילת המפתח המקודמת בשניהם – ורצוי כמה שיותר קרוב לתחילת הכותרת/תיאור).

ועוד דבר שחשוב מאוד לבדוק – שעמוד הנחיתה שלכם לא מחזיר הודעות שגיאה ושאין לו בעיות התאמה למובייל (תוכלו לבדוק זאת באמצעות כלים כמו סרץ קונסול או Screaming Frog), ושהקוד שלו תקין ולא קיימות בעיות עם התגיות החשובות (בעיות ב index/follow Canonical, וכד').

5. בניית קישורים נכנסים, והוספת קישורים פנימיים

המרחב האינטרנטי עמוס במדריכים על חשיבותם של קישורים עבור תהליך קידום אורגני, ולא בכדי – קישורים נכנסים מסייעים להגביר את הסמכות של האתר, ואתרים בעלי סמכות גבוהה נוטים להיות מדורגים גבוהה יותר מאתרים בעלי סמכות נמוכה.

לצד הקישורים הנכנסים יש עוד גורם שלא מעט מקדמים נוטים שלא לתת לו חשיבות (וחבל), והוא בניית קישורים פנימיים בתוך האתר עצמו – כלומר הפניית קישור מעמודים פנימיים וחזקים יותר באתר אל העמוד שאנחנו מקדמים.

הקישורים הפנימיים יתרמו לעמוד הנחיתה המקודם שלכם (ובכלל לכל האתר) בהרבה דרכים: סיוע למשתמשים לנווט בצורה טובה יותר באתר, יצירת חווית גלישה טובה יותר עבורם, העברת כוח קידומי (link juice) בין עמודים פנימיים חזקים יותר אל העמוד המקודם, ועוד.

מעבר לשלבי האופטימיזציה לעמוד הנחיתה שציינו כאן – חשוב גם להקפיד על בריאות האתר (בהמשך לצ'ק ליסט שהזכרנו בסעיף הראשון). תמיד חשוב לזכור ששיפור עמוד הנחיתה לא מספיק, וחשוב שכל האתר ייראה ויתפקד בצורה טובה, יעמוד במדיניות של גוגל, ויהיה בריא מבחינה טכנית.

וכמובן, לא פחות חשוב – היו סבלניים. הגעה למקומות הראשונים בגוגל היא תהליך שלוקח הרבה מאוד זמן, ומצריך הרבה שינויים ושיפורים של עמוד הנחיתה ושל האתר במהלך הדרך.
בהצלחה!

השאירו פרטים