קידום אתרים זול

קידום אתרים זול – מה זה אומר, ולמה כדאי לכם להימנע מהשירותים הללו?

אז מה זה בעצם קידום אתרים זול?

בשנים האחרונות, החלו לצוץ בשוק הדיגיטלי לא מעט ספקים שמציעים חבילות קידום אתרים זול – המחירים של החבילות הללו משתנים בין ספק לספק, אבל בסופו של דבר כולן כוללות פחות או יותר את אותה הפעולה: אופטימיזציה מהירה לאתר, בעלות נמוכה במיוחד.

יחד עם זאת, לשירותים הללו חסר אלמנט אחד מרכזי ומאוד משמעותי – איכות. הספקים שמציעים את השירותים הללו שמים דגש בעיקר על גיוס לקוחות ורווחים (על חשבון ביצועים ואיכות), וברוב המקרים העבודה שלהם כוללת טקטיקות קידום מאוד לא בריאות, כדוגמת Web Data Scraping (סריקה אוטומטית של פיסות תוכן מאתרים אחרים וגיבוש שלהם לכדי פיסת תוכן אחידה), ו-Black Hat SEO (מקבץ של טקטיקות שנוגדות את נהלי גוגל כדוגמת חוות קישורים, הטמעת תכנים שמוסתרים ממנועי החיפוש, ועוד).

רוצים לדעת קצת עוד? הנה כמה סיבות פרטניות למה כדאי לכם להימנע משירותי קידום אתרים זול:


1. שירותי קידום אתרים זול לא מספקים תוצאות

קידום אתרים זול לרוב יכלול בעיקר את הבסיס – אופטימיזציה מהירה, ללא טיפול באלמנטים הנוספים המשמעותיים עבור הקידום (סריקת האתר וטיפול בבעיות מהירות וחווית משתמש, טיפול בשגיאות, טיפול בבעיות התאמה לשימוש במכשירים ניידים, טיפול בתגיות, וכד').

בנוסף לכך, הפוקוס של העבודה יהיה בעיקר על טכניקות של Black Hat שנוגדות לחלוטין את המדיניות של גוגל, כך שגם אם בשלב מסוים כן ייראה שיפור מסוים בתוצאות – הוא יהיה זמני בלבד.

ברגע שהאלגוריתמים של גוגל יעלו על כך שנעשה שימוש בטכניקות של Black Hat באתר שלכם, הדירוגים שלו בעמודי התוצאות ירדו באופן אוטומטי – מה שבמילים אחרות אומר שאולי לא השקעתם הרבה כסף, אבל אותו סכום שכן השקעתם פשוט ירד לטמיון, ובלי להשיג אף תוצאה.

2. השירות לא כולל בניית קישורים וכתיבת תוכן איכותי

קידום אתרים זול הוא שירות שלא כולל בתוכו בניית קישורים או כתיבת תוכן איכותי, שהם שני אלמנטים משמעותיים במיוחד עבור ה-SEO.

בניית קישורים איכותית הוא תהליך שלוקח הרבה זמן ומצריך לא מעט עבודה, מה שלא קיים בקידום אתרים מהסוג הזול – קידום מהסוג הזה לרוב כולל בתוכו שיטות של בניית קישורים באיכות ירודה, שנחשבים לדבר מאוד לא קביל מבחינת גוגל.

כנ"ל גם לגבי טיפול בתוכן – שיטות קידום זולות כאמור כוללות בעיקר "גירוד תוכן", שמעבר לכך שמדובר בהעתקות של פיסות תוכן מאתרים שונים, התוכן שנוצר הוא באיכות ירודה, לא קריא, ולא משרת את גוגל ואת הגולשים.

בסופו של דבר, העסק שלכם לא יצליח להגיע לנראות בתוצאות ללא תוכן וקישורים איכותיים, ויתרה מכך – גוגל אף עלולים להעניש את האתר שלכם במידה והם יזהו שנעשתה לו בנייה של קישורים לא איכותיים, או שנעשה שימוש בתוכן מועתק.

3. לא תיבנה אסטרטגיית קידום מותאמת לאתר שלכם

ספקי שירות של קידום אתרים זול כאמור נותנים דגש יותר על כמות ולא על איכות – העסק שלכם לא ייחשב לייחודי מסוגו, אלא יקבל יחס ושירות של "עוד לקוח" מרשימת הלקוחות שלהם.

מה זה בעצם אומר? שהאתר שלכם לא ייבדק לעומק, לא תיבנה עבורו תכנית עבודה או תתוכנן עבורו אסטרטגיית קידום ייחודית, ובמילים אחרות – האתר שלכם פשוט יקבל את אותה אסטרטגיית קידום אחידה, כמו שיקבלו שאר הלקוחות של החברה. 

קידום אורגני הוא תהליך שדורש תכנית עבודה שמותאמת אישית לעסק – שכן לכל עסק יש את המטרות וקהל היעד שלו, וכל אתר של בית עסק בנוי בצורה אחרת ומצריך הליכי עבודה מסוימים שיתאימו לו.

אסטרטגיית קידום דלילה שמיושמת על עוד כמה עשרות של אתרים אחרים לא תועיל לאתר שלכם, ובמקרים פחות טובים – אפילו תזיק לו.

4. שירות לקוחות לוקה בחסר

ולצד כל חוסר המקצועיות, דבר אחד נוסף ולא פחות גרוע שאופייני לחברות של קידום אתרים זול הוא שירות הלקוחות הלוקה בחסר שהן מעניקות.

חברות מהסוג הללו לרוב מצריכות "רדיפה" אחריהן – כמעט ולא זמינות ללקוחות, ומתעלמות מבקשות לגיטימיות של לקוחות כדוגמת הפקת דו"חות נתונים ותוכניות עבודה.

לסיכום: הדרך הכי טובה להגדיר שירות של קידום אתרים זול היא כמו שאומרים "קנה בזול, שלם ביוקר" – הסכום המינימלי שתשלמו לא יקנה איכות, וסביר להניח שתזכו לקבל שירות שלא יעניק לכם (או לאתר שלכם) ערך כלשהו. מעבר לכך – יש סיכוי גבוה שהאתר שלכם ייפגע מטכניקות Black Hat שיזיקו לאתר שלכם.

תמיד תזכרו – קידום אתרים איכותי ואמתי הוא אמנם עסק יקר, אבל עדיף להשקיע ככל הנדרש, ולקבל את העבודה והתוצאות שהאתר שלכם באמת ראוי להן.

השאירו פרטים