תוכן מותאם seo

תוכן מותאם SEO – מה זה אומר, ואיך בונים אותו בצורה הטובה ביותר?

מהו תוכן מותאם SEO?

תוכן מותאם SEO הוא תוכן אשר נותן דגש על קידום מילות מפתח מסוימות. הוא בנוי לפי פסקאות עם כותרות ראשיות ומשניות, ומילות המפתח משולבות לאורך המאמר גם בפסקאות עצמן, וגם בכותרות.

מהן המטרות של תוכן מותאם SEO, ולמה הוא כל כך חשוב?

לפרט על המוצר/השירות של בית העסק:
התוכן הוא זה שמהווה את "כרטיס הביקור" האמתי של בית העסק – הוא מפרט על המוצרים או השירותים שהעסק מעניק, מבליט את היתרונות שלו, ומעביר לגולשים את המסר כיצד המוצר או השירות יוכלו לסייע להם.

להניע את הגולשים לבצע רכישות:
ככל שהתוכן יהיה יותר איכותי ורלוונטי עבור הגולשים – כך גם האמינות והביטחון שלהם במוצר יעלו, הם יישארו זמן רב יותר באתר, ואף יבצעו בו פעולות ורכישות.

לשפר את נראות האתר במנועי החיפוש:
אתר אינטרנט אשר מהווה מקור תוכן מהימן עבור הגולשים זוכה לקבל גם לא מעט "נקודות זכות" בגוגל, כגון הגדלת שיפור מדד הסמכותיות, שיפור אחוזי ההופעות בתוצאות, עלייה בדירוגים, ועוד.

סיוע לאלגוריתמים של גוגל להבין את התוכן:
האלגוריתמים של גוגל מאוד מתוחכמים (ואף עוברים מדי פעם שיפורי גרסאות), אבל יחד עם זאת – הם עדיין לא מסוגלים להבין במדויק את המשמעות של התוכן, ואנחנו נדרשים לתת להם "עזרה" מסוימת כדי שיבינו על מה מדבר התוכן באתר שלנו.
תוכן מותאם אשר כולל בתוכו מילות מפתח יסייע לאלגוריתמים להבין במה האתר שלנו עוסק, כך שהאתר שלנו יוצג בתוצאות של שאילתות חיפוש או מילות מפתח אשר קשורות לתחום שלנו. 

על מה חשוב להקפיד כשכותבים תוכן מותאם SEO?

אלו ההמלצות שלנו עבור כתיבת תוכן מותאם ואיכותי לאתר שלכם:

בחירת מילות מפתח:
מילות מפתח שמשולבות בתכני האתר מסייעות לעמודים שלו להיות מדורגים בתוצאות, כך שהן צריכות להוות חלק בלתי נפרד מתכני האתר שלכם. לצד המילים התחרותיות, מומלץ מאוד לבחור גם במילות מפתח ארוכות (long tail keywords).

הבנת הצורך של המשתמשים:
גוגל הוא מנוע חיפוש אשר שם כמטרה עליונה את נושא חווית המשתמש, וחשוב לו להראות בתוצאות אתרים שהתוכן שלהם מסייע לגולשים ומעניק להם ערך מוסף. ככל שהגולשים יקראו את התוכן וישהו זמן רב יותר באתר – כך מנוע החיפוש יבין שמדובר באתר עם תוכן רלוונטי למשתמשים, ויגביר את הנוכחות שלו בתוצאות החיפוש.
לצורך העניין – מאוד כדאי לחקור איזה סוג של מידע הגולשים מחפשים בתחום שלכם, ולשלב אותו בתוכן. אם למשל מחקר מילות המפתח העלה שאילתות חיפוש שמכילות ביטויים כגון "מדריך" "טיפים" "וכד' – שווה לייצר תכנים בסגנון של מדריכים עם טיפים, ולכלול את המילים הנ"ל בכותרות.

ניסוח כותרות:
נסו לנסח כותרות מקוריות ככל האפשר שימשכו את תשומת ליבם של הגולשים, ושלבו בהן את מילות המפתח.

ניסוח תגיות מטא:
Meta tags הם אותן פיסות תוכן שהגולשים רואים לפני הלחיצה על התוצאה עצמה – כלומר כותרת (Meta title – השדה אשר מופיע בכחול, שעליו לוחצים כדי להיכנס אל עמוד התוצאה), ומתחתיה תיאור קצר (Meta description) שמטרתו לספק מעין "הקדמה" קצרה אודות התוכן של אותו עמוד. ההנחיות של גוגל לגבי ניסוח תגיות מטא הן אורך של עד 60 תווים לכותרת, ועד 160 תווים לתיאור. כמו כן – חשוב לזכור שמספור התווים כולל בתוכו גם סימני פיסוק, ספרות ואף רווחים, כך שחשוב לקחת זאת בחשבון כאשר אתם מנסחים את התגיות הנ"ל.
מומלץ גם לנסח תגיות בצורה כמה שיותר מקורית, שתמשוך את הגולשים להיכנס אל עמודי האתר שלכם, ושתכלול את מילת המפתח כמה שיותר קרוב להתחלה של הכותרת/התיאור.

מבנה מאמר ברור:
את התוכן חשוב לחלק לפסקאות, עם משפטים כמה שיותר קצרים ולא מסורבלים, ולמקם מעל כל פסקה כותרת משנית. חשוב גם להקפיד להגדיר את הכותרות לפי סדר חשיבות נכון (מכותרת H2 ועד לכותרות H3 ו-H4 לפי הצורך).
כדי להעביר את המסר לגולשים בצורה ברורה יותר, מומלץ לסדר את התוכן לפי נקודות.

הנעה לפעולה:
שלבו בתוכן ביטויים שיסבירו לגולשים אילו פעולות יהיה עליהם לבצע, כדוגמת "מלאו פרטים", "לחצו להורדה" וכד'. חשוב להקפיד על ביטוי הנעה לפעולה שיהיה קצר וברור – הנעה לפעולה ארוכה ומסורבלת מדי תגרום לגולשים לוותר על הפעולה, ואף לגרום להם לנטוש את האתר שלכם.

ממה חשוב להימנע?

העתקות תכנים – גוגל הוא מנוע חיפוש מאוד מתוחכם, שיכול לעלות מהר מאוד על תכנים מועתקים. העתקת תוכן היא פעולה אסורה מבחינת המדיניות שלו, והיא עלולה להוביל את האתר לירידה בדירוגים או לניפוי מלא שלו מהאינדקס (כלומר ליציאה מוחלטת שלו מהאינדקס, כך שהוא לא יופיע כלל בתוצאות החיפוש).

תוכן שמיועד רק למנועי חיפוש –
כאמור, גוגל הוא מנוע חיפוש אשר שם את חווית המשתמש בעדיפות ראשונה – כך ששילוב תוכן שמיועד למנועי החיפוש (ללא כל ערך מוסף למשתמש) עלול להיות מסווג בתור תוכן "ספאמי", ובסופו של דבר לפגוע באתר שלכם.

לסיכום:

תוכן הוא האלמנט המרכזי והמשמעותי ביותר באתר – הוא זה שמייצג את בית העסק ואת המוצרים שלו, שמשפיע על הנוכחות שלו בתוצאות החיפוש, ושמשמש כ"צינור" של הגולשים ליצירת אינטראקציות בתוכו.
חשוב להקפיד על תוכן איכותי ומפורט ככל האפשר שיכיל את מילות המפתח, יהיה בנוי בחלוקה מסודרת לפסקאות עם כותרות משנה, וכמובן – שיעניק ערך מוסף לגולשים.

בסופו של יום – חשוב לזכור שכל תהליך של קידום אורגני נכון מתחיל בתוכן איכותי.
תוכן מותאם הוא חלק בלתי נפרד מפעולות ה- onsite (התהליך בו מבצעים התאמות פנימיות של האתר לקידום מכל הבחינות ולפי המדיניות של גוגל – הטמעת תגיות, שיפור זמני טעינה, הטמעת סכמות וכד'), והוא הגורם המרכזי שבסופו של דבר יוביל את האתר שלכם להצלחה.

במידה ואתם זקוקים לשירותי תוכן, אנחנו כאן בשבילכם!
אתם מוזמנים להשאיר לנו פרטים כאן בטופס, ונשמח לחזור אליכם עם כל הפרטים אודות שירותי כתיבת התוכן שלנו:

השאירו פרטים