מילות מפתח

מילות מפתח בקידום אתרים – מהן, ומהו תפקידן?

מהן מילות מפתח של קידום אתרים SEO?

מילות מפתח הן מילים או ביטויים שהגולשים מקלידים במנועי החיפוש, במטרה למצוא מידע בנושא מסוים. למשל, אם נרצה לחפש מידע על הנפקת ויזה לארה"ב – נוכל להקליד בגוגל את מילת המפתח "ויזה לארה"ב", ונקבל בתוצאות אתרים של חברות שניתן להנפיק דרכן את הויזה.

מדוע מילות מפתח כל כך חשובות?

כל בעל אתר מציע שירות או מוצר מסויים מעוניין שהגולשים המחפשים מילת מפתח מסויימת יגיעו לאתר שלו. כדי שזה יקרה, חשוב לשלב בתוך האתר מילות מפתח רלוונטיות.

המצאות המילים הללו, יסייעו למנועי החיפוש להבין על מה מדבר התוכן בעמודי האתר ולהכיר ברלוונטיות של האתר לחיפושים מסויימים. מנועי החיפוש 'יזכרו' את האתר (מה שנקרא 'אינדקוס') כך שבעת חיפושי הגולשים באותו תחום, האתר יעלה בתוצאות החיפוש הרלוונטיות לגולשים.

בשורה התחתונה – שילוב המילים בתוכן של האתר יכול לעזור לשפר גם את הרלוונטיות של התוכן, גם את דירוגי האתר במנועי החיפוש, וגם להגדיל את כמות התנועה האורגנית. 

איך מאתרים מילות מפתח רלוונטיות עבור קידום האתר?

אחת המטרות העיקריות של קידום אתרים SEO ( קידום אורגני) היא לזהות מילים או ביטויים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם משתמשים בהן, כדי לחפש את המוצרים או השירותים שלכם. ברגע שמנתחים ומזהים זאת, ניתן יהיה לשלב את אותן מילים באופן מכוון והדרגתי בתכנים השונים שבאתר.

שלב מחקר המילים הינו אחד השלבים החשובים ביותר לבניית אתר באופן נכון וברור. בסופו של דבר, אם האתר לא יהיה ברור למנועי החיפוש, הם לא יוכלו להציג את האתר בחיפושים. ולכן, את השלב הזה יש לעשות כבר בשלבי בניית האתר, אם ניתן. אם לא, אז כשלב ראשוני בתכנית הקידום.

כדי לבצע מחקר מדויק ורלוונטי ככל האפשר, חשוב להשתמש באחד מכלי העבודה הבאים:

Semrush

ahref
Ubersuggest
Google Keyword Planner
KeywordTool.io, וכד'.

רוב הכלים הללו פשוטים מאוד לשימוש, וכל מה שנדרש לעשות הוא להקליד בשדה החיפוש שלהם מילה (או כמה מילים רלוונטיות, עם רווחים של פסיקים ביניהן)  – והם כבר יחזירו רשימה של רעיונות של מילות מפתח רלוונטיות בהתבסס על חיפושים שגולשים ביצעו, אשר מקבילים לאותה מילה/מילים.

הכלים הללו מיועדים, בין היתר, להעניק לנו מידע אילו מילים חשוב ועדיף שנכניס לתכני האתר שלנו, ואילו לא. על מה גולשים מתמקדים ומה רובם מחפשים ועל אילו מילים עדיף לוותר.

חשוב לנו לציין כי חלק מהכלים הם בתשלום והם יחסית יקרים למי שרוצה לבצע את המחקר על אתר אחד בלבד. זהו שיקול דעת של בעל העסק. מרבית המקדמים משתמשים באחד או יותר מהכלים הללו משום חשיבותם להבנת תהליך הקידום ואופן התקדמות האתר במהלך הקידום.

איך מחליטים אילו מילים לבחור?

בחירת המילים לקידום היא תהליך ארוך המצריך השקעה של לא מעט זמן, אך בסופו של יום חשוב לזכור שמדובר בחלק מאוד משמעותי בקידום האתר שלנו. ובמילים אחרות – ההשקעה בסופו של דבר משתלמת.
יש מספר גישות לביצוע מחקר מילים וכל מקדם אתרים יעבוד בדרך מסויימת המועדפת עליו. אבל על אף המגוון, יש מספר גישות שמאוד מומלץ לעבוד לפיהן:

  • התמקדות במילות של זנב-ארוך: מילות מפתח תחרותיות הן ללא ספק חשובות, אבל מומלץ שלא למקד את המחקר רק על מילים מסוג זה, ולהתכוונן גם למילות זנב ארוך.
  • חיפוש מילים בעלות ציון תחרות נמוך: כלי מחקר המילים לרוב מציגים ליד כל מילת מפתח את ציון התחרותיות שלה (כלומר דירוג של מידת הקושי להיות מדורגים על אותה מילה), וכאן מומלץ לבחור מילות מפתח שיש סיכויים טובים יותר להיות מדורגים עליהן.

מילות זנב ארוך הן ביטויים או שאילתות חיפוש אשר מורכבות מכמה מילים (לדוגמא: "ויזה לארה"ב ללא ראיון", "קידום אתרים באינטרנט מחיר" וכד') – המילים הללו לרוב נחשבות לבעלות תחרות פחות גבוהה, ומיקוד של מילים מהסוג הנ"ל בתוכן של האתר שלכן יסייע לגולשים לייצר יותר עניין בתוכן האתר שלכם.

המילים הללו לרוב נחשבות לבעלות תחרות פחות גבוהה, ומיקוד של מילים מהסוג הנ"ל בתוכן של האתר שלכן יסייע לגולשים לייצר יותר עניין בתוכן האתר שלכם. חיפוש מילים בעלות ציון תחרות נמוך וציון חיפושים גבוה: כלי מחקר המילים לרוב מציגים ליד כל מילת מפתח את ציון התחרותיות שלה (כלומר דירוג של מידת הקושי להיות מדורגים על אותה מילה) וציון כמות החיפושים. אנו רוצים לחפש ביטויים שלהם יש כמה יותר חיפושים מה שאומר שמדובר על נושא חם ונדרש וכמה שפחות תחרות שזה אומר שיהיה לנו קל יותר לעלות בתוצאות החיפושים ושאכן מנועי החיפוש יראו את האתר שלנו ביחס לאתרים אחרים.

 מה מומלץ לעשות לאחר בחירת מילות המפתח?

באופן כללי, פחות מומלץ להתפזר ולבחור כמויות גדולות מדי של מילות מפתח – אלא להתמקד ברשימה של עד כ- 20-30 מילים לקידום אתר (אלא אם כן מדובר באתר גדול מאוד ועם הרבה מאוד עמודים שנדרש לקדם בתוכו).

בנוסף, מומלץ לא להתפזר עם טרגוט מילות המפתח לעמודים עצמם, אלא להתמקד ב 2-3 מילים עיקריות לכל עמוד. כזכור, מנועי החיפוש צריכים להבין את האתר והמבנה שלו. לכל עמוד צריך להיות מיקוד מסויים בתוכן שלו ובמילים הרלוונטיות. חשוב לייחד כל עמוד לתוכן מסויים.

ככל שיש יותר מילות מפתח בעמוד כך יהיה יותר בלבול ומנועי החיפוש יעדיפו להראות אתרים שבהם התכנים ממוקדים ורלוונטיים לגולש.

בהצלחה!

השאירו פרטים