onsite seo

Onsite SEO – המדריך האולטימטיבי לאסטרטגיה החשובה ביותר של עולם הקידום

נתחיל בעובדה: עבודת  Onsite SEOהיא הדבר הכי משמעותי שתוכלו לעשות עבור האתר שלכם

יש דרך מאוד פשוטה להגדיר מה זה SEO Onsite: Onsite הוא למעשה הבסיס לקידום של כל אתר אינטרנט באשר הוא.

תהליך עבודת ה- Onsite(אשר ידוע גם בשם אופטימיזציה) מסייע למנוע החיפוש של גוגל להבין על מה מדבר התוכן באתר שלנו – ככל שגוגל יבין את תכולת האתר בצורה יותר טובה, כך הוא יזכה לקבל מקצה שיפורים מכל הבחינות:

  • דירוגים גבוהים בעמודי תוצאות החיפוש
  • יותר תנועה אורגנית וכניסות לאתר
  • יותר המרות והכנסות לבית העסק
  • שיפור חווית המשתמש, ועוד.

במדריך שלפניכם נסביר מהי המשמעות של עבודת ה-Onsite, למה היא כל כך חשובה, ומהם האלמנטים שהכי חשוב להתמקד בהם במסגרת התהליך.

אז מה זה בעצם SEO Onsite?

Onsite הוא התהליך שבו אנחנו מבצעים מקצה שיפורים לאתר, במטרה להשיג תוצאות טובות יותר בגוגל.
העבודה כוללת שיפורים כגון: הטמעת תגיות meta בעמודי האתר (אשר יכללו את מילות המפתח המקודמות); הגדרת היררכיית כותרות ראשיות + משניות (H1-H6) ;הטמעת מילות המפתח המקודמות בתוכן; הגדרת תגיות תיאור לתמונות (ALT), ועוד.

מה ההבדל בין Onsite לבין SEO טכני?

בעוד שה- Onsite מתייחס ברובו בעיקר לשיפורי התוכן באתר, SEO טכני מתייחס יותר להיבטים שקשורים לבריאות האתר כדוגמת מהירויות טעינה, טיפול בתכנים משוכפלים, שגיאות סריקה ואינדוקס וכד'.
ובמילים אחרות – SEO טכני מתמקד בכל האתר בצורה רוחבית, לעומת ה- Onsite שמתמקד בעמודי נחיתה ספציפיים.

למה Onsite הוא דבר כל כך משמעותי?

חברת גוגל מפתחת ומשפרת בתדירות גבוהה מאוד את האלגוריתם של מנוע החיפוש שלה. לצורך העניין – רק בשנת 2021 החברה הריצה מעל ל 800 אלף ניסויים, ועדכנה את אלגוריתם החיפוש שלה מעל ל- 5000 פעמים.

יחד עם זאת ולמרות כל הפיתוחים והשיפורים, מנוע החיפוש עדיין לא עובד בצורה מושלמת – הוא עדיין זקוק לעזרה בהבנת תוכן טקסטואלי, ובדיוק לשם המטרה הזו נכנס לתמונה תהליך ה-Onsite.

אז נכון שלפעמים מדובר בתהליך שמצריך עבודה די ממושכת – אבל בסופו של יום עבודת Onsite היא לא דבר קשה או מורכב מדי, והיא כוללת מספר פעולות פשוטות שעליהן נפרט מיד כאן במדריך. מתחילים:

1. ביצוע אופטימיזציה לכתובות URL

כתובות ה- URL בסופו של דבר מסייעות למנועי החיפוש להבין טוב יותר על מה מדבר התוכן של עמודי הנחיתה, כך שמאוד חשוב לשים עליהן דגש בתהליך האופטימיזציה. את כתובות ה- URL ניתן לשפר בכמה דרכים פשוטות:

  • הכללת מילות המפתח המקודמות
  • הכללת מילות תיאור שיסייעו להעביר את המטרה או הכוונה של העמוד
  • שימוש במילים "נקיות" – ללא תוספות של מספרים או תווים מיוחדים אחרים
  • הקפדה על מבנה URL קצר וקולע
  • הכללת מקפים בין המילים (מסייע להפוך את הכתובת לקריאה יותר).

2. שיפור תגיות meta

תגיות meta נחשבות לאחד הגורמים החשובים ביותר בעמודי הנחיתה, כאשר המטרה שלהן היא לעזור למנועי החיפוש ולמשתמשים להבין את מטרתם של העמודים.
התגיות הללו כוללות כותרת ה meta (שהיא הפרט הראשון שהגולשים בד"כ רואים בעמודי התוצאות), ותיאור ה meta (סיכום קצר של העמוד אשר מופיע מתחת לכותרת ה meta).

הנוסחאות לשיפור תגיות meta הן מאוד פשוטות:

1. כותרת meta: מיקום מילת המפתח המקודמת בתחילת הכותרת (ע"מ שהגולשים ומנועי החיפוש יבחינו בה ראשונה) + מלל של 55-60 תווים (רצוי כמה שיותר משכנע) + מתן כותרת ייחודית לכל עמוד נחיתה

2. תיאור meta: מלל של עד 155-160 תווים + הכללת מילת המפתח המקודמת + הנעת הגולשים לפעולה.

3. שימוש בסכמות (נתונים מובנים)

סכמה היא אלמנט נוסף שעוזר לגוגל להבין טוב יותר את תוכן עמודי האתר שלנו.
הסכמה בנויה מקוד שאותו מטמיעים בעמוד הנחיתה, והיא למעשה יוצרת מעין הסברה לגוגל איזה סוג של תוכן יש לנו בעמוד.

הסכמות יכולות לשמש לסימון של מגוון פיסות תוכן כגון ספרים, סרטים, ביקורות, אירועים, מידע על עסקים מקומיים, מתכונים, ועוד.
שימוש בסכמות לרוב גם מעניק נקודת זכות בגוגל, ויכול להוביל להופעה של עמוד הנחיתה שלנו מעל התוצאה הראשונה (תוצאה אפס).

כדי לייצר קוד לסכמה ניתן להשתמש באחד מהכלים הייעודיים לכך, כדוגמת Structured Data Markup Helper, Schema.org או Google Tag Manager – כל הכלים הללו מייצרים קודים של נתונים מובנים, שאותם פשוט מזינים לאחר מכן בעמודי הנחיתה באתר.

4. הגדרת כותרות ראשיות ומשניות

שימוש בתגיות של כותרות (H1-H6) בעמודי הנחיתה עוזרת לקידום בכמה דרכים: הן מקלות על הגולשים לקרוא את התוכן, משפרות את חווית המשתמש, ועוזרות לגוגל להבין את התוכן של העמוד.

כדי לעבוד בצורה נכונה עם תגיות של כותרות, חשוב להקפיד על מספר תנאים:

  • הקפדה על סדר היררכי נכון של הכותרות, והימנעות ממצבים של "קפיצות" של הסדר בכותרות (כמו למשל הגדרת כותרת H2 אחרי כותרת H3, אחריה H5 ואז שוב H2 וכד')
  • שימוש במילת המפתח המרכזית בכותרת הראשית (H1), ובלפחות עוד כותרת משנית אחת (H2)
  • במידת האפשר (ואם זה הגיוני מבחינת הקישור וההמשכיות של הטקסט) – הכללת מילת המפתח גם באחת מהכותרות המשניות שלאחר מכן (H3).

5. יצירת תוכן איכותי

אם יש משפט שמלווה אותנו כבר לאורך הרבה מאוד שנים, הרי שזהו המשפט המפורסם של ביל גייטס – "התוכן הוא המלך".
תוכן הוא הבסיס לכל תהליך מוצלח של קידום אתרים – השקעה בתוכן איכותי תוביל ליותר מעורבות של הגולשים באתר שלנו, ותיתן לנו כמה וכמה נקודות זכות במנוע החיפוש של גוגל.

את תכנית בניית התוכן חילקנו עבורכם לשני חלקים עיקריים – כללי הבסיס, וכללים לניסוח שיענה על כוונת החיפוש של הגולשים:

חלק א' – תנאי הבסיס ליצירת תוכן איכותי וקולע למטרה

  • כתיבת פסקה מקדימה תמציתית ומשכנעת
  • הימנעות ממשפטים ארוכים, והקפדה על ניסוחים ברורים ולא מסורבלים מדי
  • חלוקת התוכן לפסקאות + כותרות משנה
  • שילוב מילת המפתח המקודמת מספר פעמים לאורך הטקסט + בכותרת הראשית וכותרות המשנה (מומלץ שאחת ההופעות של מילת המפתח תהיה כבר ב 100 המילים הראשונות של הטקסט)
  • שילוב של מילת המפתח גם בגרסאות נוספות (כדוגמת מילות מפתח של זנב ארוך וכד').
  • הקפדה על תוכן קריא וברור שמיועד גם עבור הקהל, ולא רק עבור מנועי החיפוש
  • הכנסת משפטים מניעים לפעולה (במיוחד בעמודי נחיתה אשר אמורים להוביל את הגולשים לביצוע אינטראקציה כלשהי, כדוגמת מילוי טופס, לחיצה על כפתור וכד').

חלק ב' – ניסוח תוכן שעונה על כוונת החיפוש של המשתמשים

גוגל מאוד דוגלים בהצגה של תוכן כמה שיותר איכותי עבור הגולשים, שבין היתר גם יעניק מענה לכוונות החיפוש שלהם.

כוונות החיפוש של הגולשים לרוב מחולקות לארבעה סוגים: מידע – חיפוש מידע ספציפי; ניווט – חיפוש עמוד ספציפי; מסחרי – ביצוע השוואת מחירים או מוצרים לפני קנייה; עסקי – חיפוש שמטרתו לקנות מוצר.

הדרך הכי טובה להבין את כוונת החיפוש של הגולשים היא פשוט לבדוק מהן התוצאות עבור שאילתת החיפוש שאנחנו מקדמים, ולהבין לפיהן לאיזה כיוון כדאי לקחת את התוכן.

6. קישורים פנימיים

קישורים פנימיים הם חלק מאוד חשוב מתהליך הקידום – שכן הם עוזרים לגוגל להבין את ההקשרים בין עמודי האתר שלנו, וללמוד את המבנה ההיררכי שלו.

בנוסף – הקישורים הפנימיים גם עוזרים לשפר באופן משמעותי את חווית המשתמש, ולהוביל את הגולשים לגילוי של תכנים נוספים רלוונטיים באתר.

אסטרטגיית קישורים פנימיים איכותית היא גם דרך מצוינת להפחית את שיעור היציאה בעמודי הנחיתה שלנו, ולשפר מדדים נוספים, כדוגמת אחוזי המרה ומשך זמן הביקורים באתר. הנוסחה ליצירת אסטרטגיית קישורים פנימיים היא מאוד פשוטה – מה שנדרש לבצע הוא בעיקר לקשר אל עמודים פנימיים בעלי הקשר זהה. חשוב להקפיד להשתמש באנקור טסקט קצר, שימקד את מילת המפתח הרלוונטית לעמוד אליו אנחנו מפנים את הקישור.

7. אופטימיזציה לתמונות

והחלק האחרון והלא פחות חשוב לביצוע במסגרת עבודת ה Onsite הוא האופטימיזציה לתמונות בעמודי הנחיתה. הקונספט של האופטימיזציה לתמונות הוא די פשוט, ומתחלק לשלושה חלקים עיקריים:

  1. הגדרת שמות תיאור לקבצים – מומלץ לשמור את הקבצים עם שמות תיאור קצרים, שיכללו מקפים מפרידים בין המילים.
  2. אופטימיזציה לגודל התמונה – תמונות גדולות מדי (מעל 100KB) ישפיעו באופן משמעותי על מהירויות הטעינה של האתר, לכן טרם העלאת התמונות מומלץ להקטין אותן.
    את ההקטנה של התמונות ניתן לבצע באמצעות כלים ייעודיים לכך, כדוגמת ImageOptim, TinyPNG או WP Smush.
  3. הוספת ALT – הוספת תגית ALT לרוב מתבצעת דרך שדה ייעודי לכך במערכת הניהול של האתר – מה שנדרש הוא פשוט להוסיף תיאור קצרצר לתמונה, שגם יכלול בתוכו את מילת המפתח המקודמת לעמוד.
    המטרה של התגית הנ"ל היא לעזור למנועי החיפוש להבין מה מופיע בתמונה, שכן חלק ממנועי החיפוש לא מסוגלים לסרוק ולקרוא פורמטים של תמונות.

לסיכום:

אופטימיזצית ה- Onsite היא "יריית הפתיחה" של תהליך קידום האתר שלנו. חשוב מאוד לבצע אותה בצורה יסודית לפי הצ'ק ליסט שפירטנו כאן במדריך, ולא לוותר על אף שלב:

  • כתובות URL קצרות וקולעות
  • אופטימיזציה ל- meta tags
  • שימוש בסכמות
  • אופטימיזצית כותרות
  • ניסוח תוכן איכותי
  • הוספת קישורים פנימיים
  • ביצוע אופטימיזציה לתמונות.

ותמיד תזכרו – כפי שציינו כאן בתחילת המדריך, Onsite הוא אחד הדברים המשמעותיים ביותר שתוכלו לעשות עבור האתר שלכם ועבור תהליך ה- SEO כולו. אופטימיזצית Onsite טובה תיתן לכם לא מעט נקודות זכות בגוגל, ובסופו של דבר תוביל את האתר שלכם לדירוג טוב יותר בתוצאות החיפוש.

בהצלחה!

השאירו פרטים