קידום אתר באופן עצמאי

קידום אתר באופן עצמאי, ללא חברת קידום – האם זה כדאי ומשתלם?

המדריך המלא למתלבטים: האם כדאי להשקיע בחברת קידום, או לקדם את האתר עצמאית?

קידום אתרים SEO נחשב לאחת משיטות השיווק הדיגיטליות הטובות והמוצלחות ביותר בעולם, אבל יחד עם זאת ולצד כל הטוב שבו – קשה להתעלם מהעובדה שהוא גם נחשב לעניין לא זול במיוחד.
קידום אתר עלול להסתכם בהוצאות של מאות ועד אלפי שקלים לחודש (תלוי במספר גורמים כגון גודל האתר, המטרות העסקיות שלו, כמות העבודה הנדרשת וכו') – מה שמוביל לא מעט בעלי עסקים ללכת על שיטת "עשה זאת בעצמך", ולבחור לקדם את האתר שלהם בעצמם.

אם גם אתם מתלבטים בין לקדם את האתר בעצמכם או לפנות אל חברת קידום, המדריך הב הוא במיוחד בשבילכם – במדריך זה נמנה את כל היתרונות והחסרונות של שני הצדדים (קידום עצמאי לעומת קידום דרך ברת קידום אתרים), במטרה לכוון אתכם לבצע את הבחירה הטובה והנכונה ביותר עבורכם. ונתחיל בניסיון מענה על השאלה החשובה ביותר:  

1. האם קידום עצמאי זה משהו שבכלל כדאי לבצע?

ובכן, התשובה לכך היא לא בדיוק חד משמעית. מצד אחד – אם יש לכם מספיק הבנה וניסיון בשיווק, יש סיכוי טוב שהקידום העצמאי יעבוד לכם לא רע, ואפילו תצליחו להוביל את האתר שלכם לתוצאות טובות בגוגל.
מצד שני – קידום עצמאי פירושו לקחת על עצמכם לא מעט, להשקיע הרבה זמן, ולהיות מוכנים לעבודה מאומצת ושוטפת. מעבר לכך – קידום עצמאי מצריך גם לא מעט מחקר ולמידה וכולל קריאת מדריכים, מעקב אחר עדכונים חדשים מבית גוגל, כלי SEO חדשים שיצאו לשוק, למידת שיטות עבודה חדשות, ועוד.
אם אין לכם את היכולת או הזמן להשקיע בכך, הרי שעבודה עם סוכנות קידום תהיה האופציה המתאימה יותר בשבילכם.

2. האם קידום אתרים זה משהו שבאמת מתאים לכם?

אם אתם שוקלים לקדם את האתר שלכם עצמאית, השאלה הראשונה שכדאי שתשאלו את עצמכם היא אם קידום אתרים בכלל מתאים לכם, ובכלל – מהי בעצם הסיבה לכך שאתם רוצים לקדם באופן עצמאי?

אם אתם מעוניינים לקדם באופן עצמאי כדי ללמוד איך כל הקונספט של קידום SEO עובד – קידום עצמאי יוכל להיות עבורכם כמקור מצוין ללמידה והתמקצעות.

אבל, אם המטרה שלכם היא לקצץ בעלויות – זה כבר משהו שהיינו פחות ממליצים לכם לעשות, שכן קידום עצמאי שמטרתו לחסוך בהוצאות עלול להוביל אתכם למלכודת של שיטות קידום זולות ועצלניות (שיובילו את האתר שלכם למקומות לא טובים).

בשורה תחתונה – המטרה שלכם בקידום אתרים עצמאי לא אמורה להיות רק החיסכון בהוצאות, אלא למידה והתמקצעות בתחום, ומינוף של אתר העסק שלכם. כמו כן, קחו בחשבון שתצטרכו ללמוד כמה וכמה דברים בדרך, כגון:

▪ ללמוד איך לעשות אופטימיזציה לאתר שלכם מא' ועד ת'
▪ ללמוד את הצד הטכני של הקידום, כמו הבנה בסיסית ב HTML, הבנה של שגיאות טכניות וכד'
▪ הכרת התנהגות הגולשים שמגיעים אל האתר שלכם (מצריך מעקב אחר מדדים כגון אחוזי נטישה, CTR ועוד).
▪ התעדכנות שוטפת בתעשייה, בעדכונים ושינויי האלגוריתמים, ובשיטות העבודה המומלצות.

ומעל להכל – תאלצו להיאזר בלא מעט סבלנות, שכן הלמידה של כל הפרמטרים הללו תהיה ארוכה וממושכת (בין מספר שבועות למספר חודשים).

3. כמה זמן אתם יכולים להקדיש לקידום אתרים?

קידום אורגני הוא כאמור תהליך ממושך, כך שהגישה של "שגר ושכח" פחות תעבוד כאן. אם החלטתם לקחת על עצמכם את הקידום – תצטרכו להשקיע כאן הרבה זמן ללמידה ולעבודה שוטפת.

לא מעט מקדמים בתחילת דרכם נוטים לחשוב שמספיקות רק פעולות כגון שינוי חד פעמי של תגיות וכותרות meta, אבל יש עוד הרבה דברים שצריך לדעת, לבדוק ולטפל בהם באופן קבוע.
אם לקחתם על עצמכם את הקידום, תכינו את עצמכם להכיר ולעבוד על כל הנישות האלו באופן קבוע:

מחקר מילות מפתח: אחד הצעדים הראשונים בתהליך הקידום הוא ביצוע מחקר מילות מפתח, ולאחר מכן שילוב המילים שמצאתם בעמודי הנחיתה באתר שלכם.
יחד עם זאת, קחו בחשבון שזה לא נגמר כאן – עם הזמן ההתנהגויות וההעדפות של הקהל שלכם יכולות להשתנות, כך שתצטרכו להוסיף עוד מילות מפתח לקידום בהתאם.
מהסיבה הזו אנחנו ממליצים לבצע מחקר מילות מפתח אחת לתקופה (מומלץ לפחות אחת לחצי שנה), כדי להתעדכן בשינויים וטרנדים חדשים בתחום שלכם.

אופטימיזציה לעמודי האתר: בהמשך לסעיף קודם – אם הוספתם מילות מפתח חדשות לקידום, תצטרכו לשנות בהתאם לכך גם את האופטימיזציה של עמודי האתר שלכם, כלומר להוסיף את מילות המפתח החדשות לטקסטים, לכותרות, ולתגיות ה meta.
ולא פחות חשוב – תצטרכו גם לעשות את הכול בצורה כמה שיותר טבעית, שלא תגרור דחיסה של יותר מדי מילות מפתח מקודמות בעמוד אחד (דבר שיוכל לפגוע בדירוגי האתר).

יצירת תוכן: בנוסף למחקר מילים ועדכוני אופטימיזציה לעמודי האתר, תצטרכו גם לדאוג לכתיבה והעלאה של תכנים באופן שוטף. התהליך הזה נקרא שיווק באמצעות תוכן ((Content Marketing, ומדובר באחת האסטרטגיות היותר פופולאריות ויעילות בעולם הSEO בפרט, ובעולם הדיגיטל בכלל.
המטרה כאן היא לכתוב ולהעלות באופן תקופתי מאמרים, פוסטים לבלוג, או אפילו עמודי נחיתה חדשים בנושאים שיעניינו את הקהל שלכם.
לתהליך הזה יש שילוב של כמה מטרות:

1. הטמעת קישורים בתוכן כדי להעביר לעמודי האתר הפנימיים.
2.
העברת מידע רלוונטי לקהל באופן שוטף.
3.
הוכחה למנועי החיפוש שהאתר שלכם מהווה מקור למידע איכותי באופן קבוע.

בניית קישורים: אחד החלקים החשובים ביותר בתהליך הקידום הוא בניית קישורים.
קישורים איכותיים (כלומר קישורים מאתרים סמכותיים וטובים), מראים למנועי החיפוש שאתם מייצרים תוכן מאוד איכותי, כך שאתרים אחרים מוכנים להפנות את הקהל שלהם אליכם.
בניית קישורים הוא תהליך שנעשה באופן שוטף, והוא מצריך הרבה השקעה.

לסיכום:

אם כל התהליכים והפעולות שפירטנו כאן נשמעים כמו משהו שאתם יכולים להתמודד אתו, שאתם מוכנים לעשות באופן קבוע ושיש לכם את הסבלנות והזמן לכך – אתם בהחלט יכולים לקדם את האתר שלכם באופן עצמאי.
אם אין לכם את היכולות או הזמן לכך, נמליץ לכם ללכת על שירותיה של חברה לקידום אתרים – אין ספק ששירות של חברת קידום יעלה הרבה יותר מאשר קידום עצמאי, אבל בסופו של דבר ההשקעה שלכם תהיה משתלמת.

השאירו פרטים