סימנים שחברת הקידום לא עושה עבודה טובה

איך יודעים שחברת הקידום לא עושה עבודה טובה? 8 הסימנים שצריכים להדליק לכם נורה אדומה

כך תוכלו לדעת אם חברת הקידום שלכם לא מעניקה תמורה הולמת עבור התשלום:

אין ספק שחברת קידום אתרים טובה היא נכס – עבודת קידום מאסיבית ואיכותית עבור האתר שלכם תמנף אותו קדימה בכמה רמות, תוביל אליו תנועה, תבנה קהל לקוחות, ובסופו של דבר תייצר הכנסות עבור העסק.

למרבה הצער, וכמו כמעט בכל תחום כיום – גם עולם ה SEO הפך להיות פרוץ.
עם השנים יצא לנו בצוות של מיאגי לשמוע (וגם לראות במו ענינו) לא מעט מקרים מצערים של חברות קידום אתרים שעשו עבודה לא טובה ללקוחות שלהם, ולא רק שהעבודה שלהם לא הובילה לתוצאות – היא גם גרמה לא מעט נזקים לאתרי העסק שלהם.

החלק העוד יותר מאתגר בסיפור הזה הוא שבארץ קיימות מאות של חברות SEO – כולן מציעות שירותים שונים במחירים שונים, ומתפארות בלקוחות ובהישגים שלהן.
גם אם בסוף נבחר בחברה שעשתה עלינו רושם טוב – יכול לקרות מצב שבו נגלה שטעינו בבחירה, ובגדול. אז איך יודעים שחברת הקידום לא עושה עבודה טובה? להלן, כל הסימנים שכדאי לכם לשים לב אליהם:

1. חברת הקידום מתמקדת בעיקר בהצלחה בגוגל, ללא התייחסות לנושא הלידים    

אז נכון – אין ספק שהצלחה במנועי החיפוש היא המטרה המרכזית בקידום אתרים, אבל יחד עם זאת עדיין קיים אלמנט אחד לא פחות חשוב שהוא הלידים (הזדמנויות המכירה) שהאתר שלכם אמור לייצר.

דמיינו לעצמכם מצב כזה: התפוקה של קידום האתר שלכם טובה מאוד – גולשים רבים מוצאים את האתר שלכם בגוגל, העסק שלכם צובר לא מעט לקוחות פוטנציאלים, אבל פה זה מתחיל וגם נגמר. הלקוחות לא מבצעים פעולות באתר, לא מבצעים רכישות, לא מתעניינים במוצר שלכם, ונוטשים את האתר די מהר.

מה בעצם קרה פה? חברת הקידום אמנם עשתה עבודת קידום אורגני טובה אבל לא יעילה, ובמילים אחרות – אתם מבזבזים כסף, ולא זוכים לקבל הכנסות והחזרים על ההשקעה הכספית.
מה שמוביל אותנו לסימן האזהרה הראשון שלנו, בו אנחנו ממליצים להימנע מעבודה מול חברות קידום שמתמקדות רק במנועי חיפוש – ומזניחות את הלידים.

עם איזו חברה כן כדאי לכם לעבוד? עם אחת כזאת שמעלה את נושא הלידים כבר בתחילת העבודה אתה, שתסביר לכם איך זה עובד, ושתכוונן את עבודת הקידום לפי המטרות העסקיות שלכם.

בסופו של דבר – אין טעם להיות בעמוד הראשון בתוצאות בגוגל, אם העסק שלכם לא מגדיל את הלידים והמכירות שלו.

2. החברה מספקת לכם תוכן שמיועד למנועי חיפוש בלבד, ולא ידידותי לגולשים

גולשים שמגיעים לעמודי האתר שלכם מצפים לראות תוכן ידידותי וקריא – תוכן משכנע, שמעביר את המסר בצורה ברורה, ושכולל בתוכו נימת פנייה אישית אליהם.
חברת קידום אתרים שמתמקדת בתוכן בעל דחיסת מילות מפתח רק כדי לרצות את גוגל, היא דגל אדום.

תוכן איכותי הוא חלק בלתי נפרד מתהליך אופטימיזציה – אלו שני גורמים שמשלימים אחד את השני, והתוכן עבור האופטימיזציה חייב להיות ממוקד עבור קהל היעד שלכם.

3. חברת הקידום מתחייבת על הגעה למקום ה-1 בתוצאות תוך גג חצי שנה

חברת קידום שמבטיחה הבטחות היא חברה שלא כדאי לכם לעבוד אתה – על אחת כמה וכמה אם החברה מבטיחה לכם שהאתר שלכם ידורג במקום הראשון תוך גג 6 חודשים.

תמיד תזכרו – אסטרטגיית SEO טובה ומוצלחת היא תהליך שלוקח זמן, ואין דבר כזה "פתרונות קסם" או "קשרים מיוחדים עם גוגל" שיכולים לגרום לאתר שלכם לטוס במעלה התוצאות תוך תקופה של כמה חודשים בודדים.

אז נכון – לפעמים זה יכול להיות קצת מייאש לחכות תקופה ארוכה עד שרואים תוצאות ועד שמרגישים שהקידום עובד, אבל בסופו של דבר ה"התקדמות עם הזמן" הזו, היא הדבר הכי בריא שאתם יכולים להעניק לאתר שלכם.
גוגל הוא מנוע חיפוש שמדרג אתרים לפי מעל 200 גורמי דירוג, כך שאי אפשר להבטיח שהאתר שלכם ישבור שיאים תוך חצי שנה.

4. חברת הקידום מתעלמת מכל מה שקשור ל- SEO טכני, On page ו- Off page

לפני הרבה שנים, כשעולם ה -SEO לא היה מפותח כפי שהוא היום, קידום אתרים היה תהליך די מינימלי שכלל בתוכו בעיקר מיקוד על בניית קישורים נכנסים ודחיסת מילות מפתח מקודמות – שיטות שכיום ידועות יותר בתור SEO Black hat, ושאותן גוגל לא רואים בעין יפה.
המטרה של שיטות הקידום הללו הייתה לייצר סוג של "חנופה" למנוע החיפוש, ולגרום לו להוביל את האתר לראש התוצאות.

בשנים שחלפו מאז, מנוע החיפוש של גוגל הפך להיות הרבה יותר מתקדם ומשוכלל, ויודע לזהות באופן די מהיר שימוש באסטרטגיות קידום מהסוג הנ"ל. ובמילים אחרות – חברות קידום שישתמשו כיום באסטרטגיות כאלו, יובילו להענשה מהירה של האתר על ידי גוגל.

שלושת ההיבטים הכי חשובים של קידום SEO הם On page, Off pageוטיפול בבעיות טכניות – חברת קידום אתרים שנמנעת מטיפול בשלושת ההיבטים הללו היא דגל אדום. 

5. חברת הקידום מקדמת את עצמה ע"י דיוורי ספאם

בעידן בו שיווק בדוא"ל כבר תפס תאוצה כל כך גדולה, דיוורי ספאם כבר הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחיים (ומתיבת המיילים) של כולנו.

אבל – ברגע שנתקלתם בחברת קידום שמשתמשת בדיוורי ספאם כדי לקדם את עצמה, זה עוד סימן שצריך להדליק לכם נורה אדומה.

המשוואה כאן היא מאוד פשוטה: חברות קידום לא טובות לרוב לא מצליחות לקדם את עצמן כראוי בגוגל, וכשזה קורה – הן פונות לשיטות שיווק "פישיות", כדוגמת פרסום של השירותים שלהן דרך דיוורים במייל.
וכשחושבים על זה לעומק – אם החברה מקדמת את עצמה בדוא"ל, מה הכיסוי שהיא תצליח לגרום לאתר שלכם להיות מדורג בגוגל?

עצה שלנו – אם נתקלתם באימיילים מסוג כזה שמשווקים חברות קידום, פשוט התעלמו מהם. החברות הללו לא יועילו לכם, ובטח שלא לעסק שלכם.

6. חברת הקידום מסתירה מכם פרטים לגבי תהליך הקידום והנתונים של האתר

בתור לקוחות שמשלמים כסף על שירות מסוים – זכותכם גם לדעת על מה אתם משלמים.

אם פניתם לחברת הקידום לברר מה כולל תהליך הקידום ומה בוצע על האתר עד כה ולא קיבלתם מענה (או לחלופין קיבלתם מענה שכלל בעיקר התחמקויות), או אם אתם לא מקבלים דו"חות נתונים חודשיים (שכל חברה שמכבדת את עצמה אמורה לספק לכם) – זה עוד סימן שצריך להדליק לכם נורה אדומה.

חברת קידום טובה ואמינה היא חברה שבראש ובראשונה חייבת שתהיה לה מערכת יחסים טובה עם הלקוח, כולל עדכונים שוטפים אחת לחודש בדו"ח הנתונים.
חברה שתסתיר מכם את כל הפרטים האלו היא חברה שככל הנראה יש לה מה להסתיר, ותאמינו לנו שאתם לא רוצים לעבוד עם חברה כזאת.

7. החברה לא מעניקה לכם שירות לקוחות, אפילו לא בסיסי ביותר

ובהמשך לסעיף הקודם – גם נושא המענה ללקוחות הוא עניין מאוד משמעותי, שיכול לעזור לכם להבין האם אתם נמצאים בידיים טובות (או שלא).
כמו בעבודה עם כל גוף שמעניק לכם שירות באופן שוטף – גם חברת הקידום שלכם צריכה להיות שם בשבילכם, ולהיות זמינה עבורכם בערוצי מענה שונים (מענה טלפוני, מיילים, צ'אט וכד').

אם חברת הקידום לא נותנת מענה לפניות שלכם – זוהי עוד נורת אזהרה שצריכה להידלק לכם.
חברת קידום טובה ואמינה מחויבת לא רק לתת לכם מענה, אלא להעמיד לרשותכם מנהל קידום אישי שילווה אתכם לאורך התהליך, יהיה אתכם בקשר באופן שוטף, ויעניק לכם מענה לכל השאלות שלכם.

8. חברת הקידום בונה קישורים נכנסים באיכות ירודה לאתר שלכם

בהמשך לטקטיקות ה- SEO Black hat עליהן פירטנו בסעיף 4 – כל הנושא של בניית הקישורים הנכנסים הוא עוד דבר שחשוב לשים לב ולפקח עליו.

כאמור – בעבר הרחוק, חלק מאסטרטגיות הקידום הפופולאריות כללו רכישה מאסיבית של כמויות מאוד גדולות של לינקים נכנסים, במטרה "להטיס" את האתרים במהירות לראש התוצאות בגוגל.
כיום מנוע החיפוש של גוגל כבר הרבה יותר מתוחכם, ויודע לזהות טקטיקות של קידום שחור וספאם בצורה די מהירה.
וכאמור – אתרים שנעשה שימוש בטקטיקות כאלו כדי לקדם אותם, הם אתרים שמקבלים ענישה חמורה ומידית ע"י גוגל. המלצה שלנו: נסו להיעזר בגורם מקצועי לצורך בקרת איכות על הלינקים שהחברה בנתה לכם. לצורך העניין תוכלו אפילו להיעזר בכל מיני פורומים ברשת, או בקבוצות של בעלי מקצוע בתחום הקידום ברשתות החברתיות – בקבוצות מהסוג הזה חברים מאות (ולפעמים גם אלפים) של מומחים בתחום ה SEO, ורובם בדרך כלל הם ישמחו לסייע ולהעניק לכם חוות דעת מקצועית.

לסיכום:

יש המון חברות קידום אתרים בחוץ, אבל חשוב לזכור שלא כולן יהיו טובות עבור העסק שלכם.
לפני שתבחרו בחברה לקידום האתר שלכם – אנחנו ממליצים לכם בחום לברר על הרקע של החברה, ולקרוא המלצות עליה.

תמיד תזכרו – עדיף לפעול מוקדם ולעשות מחקר מקיף על החברה לפני שתתחילו לעבוד אתה, ושלא תתעוררו אחר כך מאוחר מדי רק כדי לגלות שבזבזתם כמה מאות (ואף אלפי שקלים) שירדו לטמיון.

וכמו תמיד – תודה רבה שהתעניינתם במדריך שלנו!

אם הגעתם לכאן כי חיפשתם מענה לשאלה איך יודעים שחברת הקידום לא עושה עבודה טובה – מקווים מאוד שענינו לכם עליה, ושסיפקנו לכם את כל המידע שחשוב לכם לדעת.

אם האתר שלכם נמצא בידיה של חברת קידום ואתם רוצים לקבל חוות דעת נוספת אודות הקידום שנעשה באתר, אנא פנו אלינו לפרטים נוספים ונשמח לבדוק האם נעשה תהליך קידום אורגני מקצועי, יסודי ומותאם לצרכי האתר שלכם.


השאירו פרטים