קידום אורגני באינסטגרם

השיטות המנצחות להגדלת התנועה האורגנית של חשבון האינסטגרם שלכם

קידום אורגני באינסטגרם – כן, יש חיה כזאת!

אחת האסוציאציות הראשונות שוודאי עלו לכם עם קריאת הביטוי "קידום אורגני" היא של קידום SEO – אבל לא לכך התכוון המשורר.
כשאנחנו מדברים על קידום אורגני באינסטגרם, אנחנו מדברים על מקבץ פעולות שרובן נעשה בתוך החשבון עצמו, ושמסייעות להגדיל את טווח התנועה האורגנית (כלומר משיכת עוקבים אל החשבון שלכם).

אם יש לכם חשבון פעיל באינסטגרם אתם וודאי כבר יודעים שהרשת החברתית הפופולארית כבר מזמן הפכה להיות פלטפורמת פרסום לכל דבר, ועם ההשקעה הנכונה בקמפיין המתאים (קמפיין מודעות תמונה, מודעות קרוסלה, ווידאו וכד') – כל משתמש יוכל להעצים את קהל העוקבים שלו, ולהטיס את הפרופיל שלו לגבהים חדשים.

השאלה שחוזרת על עצמה לא מעט היא – האם ניתן לקדם את הפרופיל ולהרחיב את קהל העוקבים ללא השקעה כספית?

והתשובה היא – חד משמעית כן. במדריך שלפניכם יצרנו רשימה של שיטות עבודה חינמיות לחלוטין שיסייעו לכם להגדיל את כמות העוקבים, ולתת "בוסט" לפרופיל האינסטגרם שלכם. כך תעשו זאת:

1. יצירת תוכן שיעניין וימשוך את הקהל

זה כבר לא סוד שמשתמשי האינסטגרם אוהבים לייצר פעילויות, ולא אחת יוצא לנו לראות משתמשים משתפים, מגיבים, ועושים לייקים לתכנים שמוצאים חן בעניהם.
יתרה מכך, מחקרים על מעורבויות ברשתות החברתיות גילו שפוסטים באינסטגרם מקבלים כ-23% יותר מעורבות מפוסטים בפייסבוק, ובמילים אחרות – השקעה רבה וטובה בתכני האינסטגרם מייצרת מספרים.

כלל ברזל למשיכת תשומת ליבו של הקהל באינסטגרם הוא יצירת תוכן מרתק – ככל שהתוכן יהיה יותר מרתק, כך גם יגדלו הסיכויים שאנשים ישתפו אותו.

אז איך בעצם אפשר ליצור תוכן מרתק ולהגביר את אחוזי המעורבות שלכם באינסטגרם? הנה כמה טיפים מאיתנו:

השתדלו לתעדף סרטוני ווידאו על פני תמונות: מחקרים הוכיחו שפוסטים של סרטוני וידאו מקבלים 38% יותר מעורבות מפוסטים שמכילים תמונות סטטיות.
והכיף הגדול? אתם אפילו לא חייבים להיעזר בשירותיו של צלם כדי לייצר סרטונים מקצועיים – יש מגוון כלים ופלטפורמות נגישות (חלקן אפילו לא יצריכו השקעה כספית) שמסייעות לייצר סרטונים ברמה גבוהה.

צרו תוכן שיסקרן את הקהל שלכם: וכאן אנחנו ממליצים לעשות עבודת מחקר קטנה, שתעזור לכם להבין מה מעניין את הקהל שלכם ומהן ההעדפות שלו. לצורך העניין תוכלו להיעזר בכלי ניתוח הנתונים שהפלטפורמה מספקת בחינם, ומעבר לכך – לקחת השראה מהמתחרים הגדולים שלכם בתחום.

הישארו עם האצבע על הדופק – פרסמו תכנים בנושאים ויראליים: נושאים וויראליים הם בוסט של תנועה עבור המפרסמים – ברגע שדיברתם על נושא פופולארי, הפכתם להיות טרנדיים ברשת.

השתמשו בהאשטגים: הסימן הקטן הזה שנקרא האשטג, יכול לעשות פלאים לפוסטים שלכם בפרט (ולחשבון שלכם בכלל).
הנוסחה להאשטג שיוצר מעורבות היא די פשוטה – שימוש בסימן #, ואחריו מילת מפתח שקשורה לנושא עליו פרסמתם.
איך אפשר לדעת מהו ההשטאג היותר פופולארי בתחום שלכם? ברגע שתקלידו את סימן ה # ותתחילו להקליד את מילת המפתח, האינסטגרם כבר יציע לכם רשימה עם אפשרויות פופולאריות להאשטגים בתחום, ולצידם ציון של כמות הפוסטים שעשו בהם שימוש.
השתדלו כמובן להעדיף את ההאשטגים בעלי כמות השימושים היותר גבוהה – שכן אלו ההאשטגים שגם ייצרו יותר תנועה ומעורבות לפוסטים שלכם.

2. תזמנו את עליית הפוסטים שלכם לאוויר

כן – אותו פיצ'ר פופולארי של תזמון פוסטים בפייסבוק, קיים גם באינסטגרם (ולא בכדי, שכן מדובר בחברת בת של פייסבוק).

אחרי שיצרתם את התכנים שלכם – השלב הבא הוא לתזמן את עליית הפוסטים לשבוע עד חודש קדימה (תלוי באיזו תדירות תרצו לפרסם).

לכל אחת מהתעשיות והנישות השונות יש חלונות זמנים טובים יותר (או פחות) לפרסום תכנים, וברגע שעליתם על מועדי הפרסום הטובים יותר בנישה שלכם – הרווחתם, ובענק.

לצורך העניין – הזמן הטוב ביותר לפרסומים בתחום התיירות (טיסות, טיולים וכד') הוא בד"כ בימי שישי בין 9:00 בבוקר ל-13:00 בצהריים (שכן הרבה מאוד אנשים פנויים בשעות האלו, לפני תחילת ההכנות לארוחות שישי בערב), ולתחומי התקשורת והבידור – בימי שלישי וחמישי בין השעות 12:00-15:00 (שעות הפסקת הצהריים ברוב המקומות בתעשייה). לצורך מחקר זמני הפרסום תוכלו להיעזר בכלי ה-analytics המובנה של האינסטגרם, שבין היתר עוזר לנתח את חלונות הזמן האפקטיביים ביותר לפרסומים בתחום שלכם.

3. בצעו מחקר מתחרים לקבלת השראה

כמו בכל סוג של קידום ברשת, ההתחלה הכי טובה היא בביצוע מחקר מתחרים.

התחילו בבניית רשימה של המתחרים המובילים בתחום שלכם – אם לצורך העניין אתם חלק מתעשיית המזון והמשקאות, תוכלו להרכיב רשימה של שפים מפורסמים או משפיעני רשת/בלוגרים פופולאריים בתחום האוכל והמסעדות.

לאחר בניית הרשימה (לרוב רשימה של כ 10-15 חשבונות תספיק בהחלט), השלב הבא יהיה לחקור את החשבונות כדי להכיר אותם יותר לעומק, ובסופו של דבר להבין מה הם עושים שהופך אותם להיות כל כך פופולאריים.
בעת ההשוואה מומלץ להתייחס לפרמטרים כגון: מהם הנושאים שהקהל שלהם יותר אוהב, אלו סוגי פוסטים שלהם מקבלים יותר מעורבות, ובאיזו תדירות הם מפרסמים תכנים. אחרי שניתחתם את כל הנתונים הללו – השלב שלאחר מכן יהיה לקחת מהם השראה, להתחיל בפעולה, ופשוט לבנות את הפרופיל שלכם שלב אחר שלב תוך כדי שימוש בשיטות הפעולה המוצלחות של המתחרים.

מהשלב הזה השמיים הם הגבול, והדרך להפוך להיות משפיעני רשת תתחיל להיסלל בפניכם.

4. עקבו אחר העוקבים של המתחרים שלכם

וכן, אנחנו יודעים שהכותרת הזאת אולי נשמעת קצת מורכבת, אבל זה דווקא מאוד קל – פשוט תתחילו לעקוב אחר עוקבים של המתחרים שלכם.

כמובן שאתם לא חייבים לעקוב אחרי כולם אחד אחד (במיוחד כשלחלק נכבד מהמתחרים שלכם עלולה להיות כמות אסטרונומית של עוקבים), אבל גם "מחטף קל" יחסית של עוקבים יכול לעשות את העבודה.

תמיד תזכרו – האנשים שעוקבים אחרי המתחרים שלכם הם למעשה גם קהל היעד שלכם, שכן הם מתעניינים באותה תעשייה ותכנים שגם אתם משתפים.

וטיפ קטן מאתנו: אם בכל זאת החלטתם לצאת למסע "ציד" של עוקבים, תתחילו בקטנה – האלגוריתם של אינסטגרם מאפשר לעקוב עד 100 חשבונות ליום אחד. מעקב אחר למעלה מ 100 חשבונות ליום יוביל להשעיה של החשבון שלכם ע"י אינסטגרם.

5. צרו מעורבות בחשבונות של הנעקבים שלכם

השלב הבא אחרי "מחטף העוקבים", יהיה להתחיל לייצר מעורבות עם אותם עוקבים ש"השאלתם" מהמתחרים שלכם.
למה בעצם צריך לייצר מעורבות? כדי לבנות לעצמכם שם, וליצור אמינות בקרב הקהל הפוטנציאלי שלכם.

תגובות על פוסטים, לייקים, שיתופים – כל אלו יוכיחו להם שאתם רואים ואוהבים את מה שהם עושים,  ובסופו של דבר גם יבטיח לכם שהם יחזירו לכם באותו מטבע, ויתחילו לייצר אינטראקציה עם התוכן שלכם.

שיטת הפעולה הזו היא למעשה הבסיס למשיכה והגדלה של כמות העוקבים שלכם.

6. הצטרפו לקבוצות ייעודיות להגדלת מעורבות באינסטגרם

קבוצות להגדלת מעורבות הן למעשה מעין קהילה של משתמשי אינסטגרם שעוזרים אחד לשני להשיג יותר מעורבות, ולהגדיל את כמות העוקבים שלהם.

את הקבוצות האלו תוכלו למצוא לרוב בפלטפורמת הטלגרם, ואופן ההשתתפות והפעולה בהן הוא מאוד פשוט – כלל המשתתפים בקבוצה עוזרים אחד לשני בשיטת "קח ותן" (עושים לייקים או מגיבים על פוסטים של אחרים, בתמורה ללייקים או תגובות לפוסטים שלהם).

ברגע שתיכנסו אל הקבוצה תוכלו להציג את עצמכם, ואז לקבל מעקב מהמשתתפים שנמצאים בקבוצה.

המשתתפים בקבוצה יכולים לפרסם בה קישורים לפוסטים חדשים שהם מעלים לאוויר, וחברי הקבוצה יכולים להיכנס ישירות לפוסטים ולתת להם לייקים.

טיפ קטן מאיתנו: השתדלו לתעדף קבוצות בעלות כמויות גדולות יותר של משתתפים – ככל שהקבוצה תהיה גדולה יותר, כך כמות העוקבים והאינטרקציה עם התכנים שלכם תהיה גדולה יותר.

לסיכום:

כל הקונספט של בניית מותג באינסטגרם והשגת עוקבים הוא בסופו של דבר הפרסום הכי טוב שתעניקו לעסק שלכם.
ברגע שתצליחו לבנות את עצמכם בתור מותג ותצברו פופולאריות, כבר לא תצטרכו להשקיע יותר מדי כסף על פרסום – הקהל והפופולאריות שתצברו למעשה כבר יעשו עבורכם את עבודת הפרסום.

וטיפ חשוב לסיום: לצד תכנית העבודה שהצענו לכם כאן, מאוד חשוב שגם תמיד תהיו עקביים – ביצוע של כל הפעולות הללו באופן חד פעמי אולי יועילו לכם לטווח הקצר, אבל לא יותר מדי לטווח הארוך. תמיד תזכרו – יצירת נוכחות באינסגרם זאת עבודה לכל דבר.

השאירו פרטים