כלים חינמיים לקידום אורגני

כלים חינמיים לקידום אורגני שכדאי שתכירו – המדריך המלא

כלים חינמיים לקידום אורגני? באמת יש דבר כזה?

ובכן התשובה היא כן, חד משמעית, ולא רק זה – מסתבר שגם יש כמה מאות של כלים כאלו שם בחוץ, וחלקם הנכבד גם מאוד מוצלח (ולא פחות מהכלים המתחרים, הגדולים והמוכרים בתשלום).

במדריך זה ביצענו עבורכם סקירה למספר כלים חינמיים לקידום אורגני שיהפכו את החיים שלכם לקלים ונוחים יותר, ושיעזרו לכם להפוך את האתר המקודם שלכם לאופטימלי עד לרמת הדיוק הגבוהה ביותר.

כלים חינמיים לאופטימיזצית onsite

תוסף Yoast לוורדפרס

אחד מהתוספים היותר פופולריים של מערכת הוורדפרס, אשר משרת נאמנה מעל ל-5 מיליון משתמשים ברחבי העולם. זהו תוסף עזר מעולה למי שמבצע קידום אורגני לאתר שלו.
התוסף מסייע לבצע פעולות אופטימיזציה שונות על האתר ועל העמודים שלו, ולזהות פערים ובעיות בכמה רבדים, לרבות SEO על שלל פעולותיו, ומדדי קריאות של התוכן.
דרך התוסף ניתן להגדיר תגיות מטא, כותרות, כתובות URL וכתובות קנוניות, ועוד.

Ahrefs’ SEO Toolbar

תוסף לדפדפן אשר מספק מגוון רחב של נתונים על עמודי האתר.
ניתן לראות בו נתונים כגון: כותרות, תגיות מטא, תאריכי פרסום ושינוי של הדף, תגיות קנוניקל, ועוד.
בנוסף, התוסף מאפשר לעשות פעולות אופטימיזציה נוספות ונרחבות יותר כגון בדיקת קישורים שבורים, איתור קישורי nofollow, איתור שרשראות של הפניות, ועוד.

Robots.txt Generator

במידה ולאתר שלכם לא קיים קובץ robots.txt תוכלו ליצור אותו בצורה פשוטה ונוחה דרך הכלי הנ"ל. ניתן לסווג דרכו התאמות מיוחדות (כגון חסימה לתיקיות ספציפיות), ולתת דרכו עוד מגוון הנחיות למנועי החיפוש איך לסרוק את האתר שלכם.

Robots.txt Generator

Ahrefs’ SEO WordPress Plugin

תוסף למערכת הוורדפרס אשר מספק בקרת תכנים לעמודי האתר. התוסף מאפשר להבין מה עובד פחות טוב, ומציג הצעות לתיקונים ושיפורים.

כלים חינמיים למחקר מילות מפתח

Google Trends

הכלי הנ"ל של גוגל מסייע לעקוב אחר נושאים ומגמות פופולאריות במגוון רחב של תחומים בכל רחבי העולם, ולאורך תקופות מסוימות, לפי הצורך שלכם.
הכלי מאפשר לזהות מגמות חזקות ולהשתמש במידע הזה כדי לייצר אסטרטגיות שיווק חכמות, לקבל רעיונות לתוכן, ואף למילות מפתח פופולאריות (לפי שאילתות חיפוש פופולאריות שמשתמשים ביצעו בתחום).

Google Trends

Google Keyword Planner

הכלי הוותיק, החינמי והמוביל של גוגל למחקר מילות מפתח, אשר מקדמים רבים סבורים שהנתונים שהוא מציג הם מהמדויקים ביותר בשוק.
הכלי מציג רשימות מורחבות של רעיונות למילות מפתח ושאילתות חיפוש, ונתונים נוספים כגון נפחי חיפוש, מדדי קושי ותחרותיות של כל מילת מפתח, ועוד.

Ahrefs Keyword Generator

רובכם וודאי כבר מכירים את פלטפורמת ה- Ahrefs הלא חינמית, אבל עכשיו זו הזדמנות טובה להכיר את "אחותה הקטנה" החינמית והמוצלחת שמיועדת למחקר מילות מפתח.
הכלי יעניק לכם 100 רעיונות מובילים למילות מפתח בכל חיפוש אותו תבצעו, ועוד כ-50 שאילתות חיפוש פופולאריות נוספות הקשורות לתחום שלכם. מאחר והכלי הוא פלטפורמת בת של ה-Ahrefs, תוכלו להיות בטוחים שהמידע שהוא יעניק לכם יהיה מהימן במאת האחוזים.

Ubersuggest

כלי נוסף ואיכותי, שמסייע למצוא רעיונות לתוכן ומילות מפתח.
הכלי מעניק סקירה כללית ברמה גבוהה של מילות מפתח בהתאם לחיפושים שלכם, כולל מילות זנב ארוך ומילים קשורות נוספות.

Ubersuggest

כלים חינמיים לניתוח נתונים

Google Search Console

הכלי (שבעברו היה ידוע בשם Google Webmasters) מסייע להבין כיצד מנוע החיפוש של גוגל סורק את האתר שלכם. בין מגוון השימושים שלו – איתור שגיאות טכניות באתר, איתור מילות מפתח נוספות אשר מדורגות עבור האתר ששווה להתמקד בהן, ועוד.

Google Analytics

הכלי החינמי המוכר ביותר (ואחד המוצלחים ביותר מבית גוגל). האנליטיקס מסייע לנתח את התנועה לאתר שלכם, להבין מאיפה היא מגיעה, ולדעת אילו אזורים באתר עובדים יותר טוב או פחות טוב.
האנליטיקס מספק מגוון מקורות מידע, כמו למשל: מידע על משתמשים באתר בזמן אמת, הצגת מילות המפתח שהמשתמשים מחפשים כדי להגיע לאתר, זיהוי שיעור הקליקים לפי מילות מפתח, מידע על כמות הזמן שהמשתמשים מבלים בעמודי האתר, ועוד.

Ahrefs’ SERP Checker

כלי נוסף מבית Ahrefs, אשר מציג מידע על תוצאות החיפוש המובילות בתחום של האתר שלכם לפי פרמטרים מסוימים (מיקום, שפה, ועוד), ומסייע לבצע מחקר נקודתי של המתחרים המובילים בעשרת התוצאות הראשונות.
הכלי מציג תוצאות בזמן אמת, ולצד שלושת התוצאות הראשונות הוא גם יציג נתונים כדוגמת כמות כמות הדומיינים המפנים, כמות הקישורים הנכנסים, כמות חיפושים המשוערת, וכד'.

Ahrefs’ SERP Checker

Google Data Studio

הכלי הזה פחות משמש לניתוח נתונים, אלא יותר לבניית דו"חות נתונים.
המטרה של הכלי היא לסייע בבניית טמפלטים לדו"חות בצורה פשוטה ונוחה, וניתן לבצע בו פעולות כגון בחירת עיצובים, בחירת סוגי הדאטה להצגה, ועוד.

Google Data Studio

Wayback Machine

כלי אשר מציג נתונים היסטוריים על שינויים שבוצעו באתר מיום הקמתו, כדוגמת עמודים שנוספו או הוסרו, הצגת גרסאות קודמות של עמודים מסוימים, ועוד.

Wayback Machine

כלים חינמיים לבנייה וניתוח קישורים

Ahrefs Backlink Checker

פלטפורמת בת נוספת מבית Ahrefs, אשר מציגה ניתוח של 100 הקישורים הנכנסים המובילים של האתר.
הניתוח מציג נתונים כדוגמת דירוג הדומיין של האתר, כמות הקישורים הנכנסים, וכמות הדומיינים המפנים.

SEM Rush

אמנם לא כלי חינמי, אבל גם לו בדומה ל- Ahrefs קיימת גרסה חינמית אשר מבצעת בין היתר ניתוח קישורים נכנסים.
הגרסה החינמית מספקת ניתוח על 100 הדומיינים המובילים אשר מפנים אל האתר, ומציגה נתונים כגון קישורים שהוסרו, ציוני סמכות, ועוד.

Google Alerts

כלי חינמי נוסף מבית גוגל, שמאפשר לבצע מעקב אחר אזכורים לשם המותג שלכם ברשת. ניתן להגדיר קבלת התראות תקופתיות במייל בכל אזכור של שם המותג, וברגע שתצוץ התראה כזו, תוכלו לנצל את ההזדמנות כדי לפנות אל אותו מקור שפרסם את שם המותג, ולבקש ממנו לקשר אל האתר שלכם.

Google Alerts

לסיכום:

כפי שניתן לראות – קידום אתרים בתקציב מצומצם מאוד הוא דבר אפשרי, ובמיוחד כאשר עומד לרשותנו מגוון כל כך רחב של כלים חינמיים לקידום אורגני.
כל הכלים שסקרנו כאן במדריך נחשבים לכלים מוכרים וטובים, והם יוכלו לסייע לכם רבות בשיפור הדירוגים, ההמרות והתנועה לאתר שלכם.

השאירו פרטים