מושגים בשיווק - סושיאל ותוכן

מא' ועד ת': המושגים החשובים של עולם השיווק הדיגיטלי – חלק ג' – שיווק באמצעות תוכן, סושיאל, ודוא"ל

היכרות עם 3 שיטות השיווק שאולי טרם הכרתם לעומק – אבל הן כבר חלק נכבד מחיי היום -יום שלכם:

בשנת 1996 פורסם באתר הרשמי של חברת Microsoft מאמר שנכתב ע"י המייסד ביל גייטס, בנושא "התוכן הוא המלך". במאמר הזה גייטס שחרר מעין הצהרה, שלפיה התוכן עומד להיות האלמנט החזק והרווחי ביותר בעולם השיווק בכלל, ובעולם האינטרנט בפרט.

והיום, 26 שנים לאחר עליית אותו מאמר מפורסם, אנחנו לא מפסיקים לקבל הוכחות עד כמה ההצהרה הזאת הייתה נכונה. בעולם שבו הפרסום הופך להיות יותר ויותר דיגיטלי – התוכן הוא הכלי הפרסומי הכי חזק ובעל השפעה בשטח.

התוכן הפך להיות כלי עד כדי חזק ובר השפעה, שעם השנים פותחו שיטות שיווק דיגיטלי אשר מבוססות ברובן על תוכן, שעליהן נדבר היום. בחלק ג' של מדריכי המושגים שלנו בחרנו להתמקד בשלושת השיטות המובילות שהתוכן נמצא אצלן בקדמת הבמה: שיווק באמצעות תוכן, שיווק ברשתות חברתיות, ושיווק בדוא"ל. בואו נתחיל:

סושיאל מדיה – המושגים המובילים:

אינסטגרם (Instagram) – אפליקציית שיתוף תמונות וסרטונים בחינם, זמינה גם למשתמשי אייפון וגם למשתמשי אנדרואיד. ניתן לתקשר באמצעות האפליקציה עם משתמשים אחרים – לשלוח הודעות, להגיב, לעקוב ולעשות לייקים לפוסטים.
בין היתר אינסטגרם נחשבת גם כפלטפורמה שיווקית לכל דבר, וניתן לנהל דרכה קמפיינים ממומנים שיטורגטו למשתמשים מסוימים. המודעות יכולות להופיע כפוסטים או כסטוריז, והן יכולות להגיע בתור מגוון אלמנטים גרפיים – תמונות, סרטונים, ועוד.

טיקטוק (TikTok) – פלטפורמה ליצירה, שיתוף וגילוי סרטונים קצרים אשר מופקים ע"י משתמשים בכל רחבי העולם.

יוטיוב (YouTube) – פלטפורמת  שיתוף סרטונים דרכה משתמשים יכולים לצפות, להגיב, לשתף, או להעלות סרטונים משלהם. ניתנת לשימוש ממכשירים ניידים ונייחים כאחד, וגם היא בדומה לאינסטגרם משמשת כפלטפורמה פרסומית.

פייסבוק (Facebook) אתר רשת חברתית שדרכו ניתן לשתף תכנים עם מגוון קהלים. כיום היא משמשת כרשת החברתית הגדולה בעולם (עם יותר ממיליארד משתמשים), וכאחת מפלטפורמות הפרסום המבוקשות והמוכרות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.
ניתן לנהל דרכה קמפיינים ממומנים ממגוון סוגים (מודעות רגילות, מודעות קרוסלה, ועוד), ולטרגט את המודעות למגוון קהלי יעד לפי פרמטרים מסוימים.

שיווק באמצעות תוכן (Content Marketing) – המושגים המובילים:

אאוטבריין (Outbrain) – פלטפורמת פרסומית, אשר הפרסום בה עובד ע"ב המלצות לקהל הרחב. ניתן לקדם דרכה פוסטים שיווקיים/ממומנים, ובכך למשוך קהל יעד נוסף שיתעניין במוצר/שירות של בית העסק.

בלוג – יומן אינטרנטי שבו אדם פרטי או גוף מסחרי משתפים בו תכנים אישיים או מסחריים (פעילויות, מידע מקצועי, חדשות ועוד).

טאבולה (Taboola) – פלטפורמת פרסום ע"ב המלצות וחשיפה של תכנים נוספים. הפלטפורמה "אוספת" את התכנים המתאימים ביותר עבור המשתמשים, בהתבסס על תחומי העניין שלהם.

ניוזלטר (Newsletter) – שיטת שיווק שעיקר תכליתה היא לייצר התקשרות קבועה עם מנויים אשר נרשמו לאתר העסק. בשיטה זו נשלחים למנויים עדכונים, מידע על מבצעים, חדשות, וכד'.

פוסטים – קטע טקסט קצר, שיכול להופיע בפורום אינטרנטי או בכל אחת מהרשתות החברתיות. הטקסט משמש כדי להעביר מידע, לשתף דברים בנושאים מסוימים או להעלות סוגיה כלשהי, והוא לרוב יופיע בצירוף השם והתמונה של המשתמש שכתב אותו (לצד פרטים נוספים, כגון תאריך ושעה בהם הוא עלה לאוויר). 

Publisher– אדם פרטי או חברה אשר בבעלותם נכס דיגיטלי (אפליקציה, אתר אינטרנט ועד'), ואשר מציע שטחי פרסום למודעות בנכס שבבעלותו.

שיווק באמצעות דואר אלקטרוני (Email Marketing) – המושגים המובילים:

אוטומציה – טכנולוגיה מתקדמת אשר מנהלת מספר קמפיינים באופן אוטומטי. שימוש בטכנולוגיה הנ"ל יכול לסייע לעסקים למקד לקוחות עם הודעות אוטומטיות, והיא מתאימה במיוחד לשיטות שיווק כגון שיווק בדוא"ל ושיווק ב SMS.

גאנט – טבלה אשר משמשת אנשי שיווק במטה למפות את המטרות ויעדי העבודה להם. גאנטים מספקים דרך מסודרת ונוחה כדי להציג ולעקוב אחר ביצוע הפעילויות היום-יומיות של חברי הצוות.

רשימת תפוצה – אוסף של כתובות דוא"ל אשר משמשות לשליחת מיילים למספר משתמשים בו זמנית (במקום לשלוח דוא"ל בנפרד לכל משתמש).

Drip – שיווק "בטיפטוף" – שליחת מספר מצומצם של מיילים לקהל יעד מסוים באופן אוטומטי ובתזמון מוגדר, על סמך פרמטרים משתנים (כגון שינוי בסטטוס שלהם). שיווק ה Drip יכול לסייע לשמור על קשר עם קהל היעד באופן אישי וממוקד.

 Email Blast (הודעות המוניות) – שיטת שיווק בדוא"ל בה שולחים מייל מסוים לרשימת תפוצה גדולה בו-זמנית.

ROI – החזר על השקעה (ROI – Return on investment) מדד ביצועים של קמפיין, עמוד נחיתה או אתר, אשר משמש להערכת היעילות הרווחית של ההשקעה בפרסום.



ולסיכום חלק ג': התוכן ללא ספק נמצא כאן כדי להישאר – הוא משמש כאלמנט משמעותי במיוחד בעולם השיווק הדיגיטלי, הוא לוכד קהלי יעד, מניע תהליכים, ומייצר הכנסות.

תודה שעקבתם אחר סדרת מדריכי המושגים שלנו, ונתראה במדריכים הבאים!

השאירו פרטים