מושגים בשיווק - PPC + ASO

מא' ועד ת': המושגים החשובים של עולם השיווק הדיגיטלי – חלק ב' – מושגי PPC + ASO

צלילה לעומק עולמות ה – PPC וה- ASO – שיטות הקידום שיצרו מהפכה בעידן השיווק הדיגיטלי

זה כבר לא סוד שהעולם שלנו הופך להיות יותר ויותר דיגיטלי עם השנים – כמעט לכולנו כבר יש טלפונים חכמים עם גישה מיידית לאינטרנט, כולנו מורידים ומשתמשים באפליקציות שונות (שהופכות לנו את החיים לקלים יותר), ובלי לשים לב – כולנו גם הפכנו להיות צרכנים דיגיטליים.

לפי הסטטיסטיקה – בשנת 2021 כמות משתמשי האינטרנט הסלולרי ברחבי העולם עמד על כ-4.32 מיליארד איש. אם נכמת לרגע את המספר הזה לאחוזים – יוצא שכ- 90% מאוכלוסיית משתמשי האינטרנט בעולם, משתמשים במכשירים ניידים כדי לגלוש באינטרנט.

ולמה אנחנו בעצם מספרים לכם את כל זה?
מסיבה פשוטה – ככל שהשימוש במכשירים הסלולאריים הופך להיות יותר פופולארי, כך גם עולה הצורך בשיווק ופרסום למשתמשים הסלולריים.

שתי שיטות השיווק שנדבר עליהן בחלק זה של מדריך המושגים שלנו, הן שיטות מאוד מובילות בעולם השיווק למכשירים הניידים: ASO (App Store Optimization) – קידום אפליקציות, ו- PPC (Pay-per-click) – שיטת שיווק מבוססת בתשלום לפי לחיצה, שכמובן רלוונטית גם למשתמשי המכשירים הנייחים. בואו נתחיל:

קידום ממומן  PPC – המושגים המובילים:

מילות מפתח – בדיוק כפי שמילות מפתח מהוות את הבסיס לקידום אתרים SEO, כך הן גם מהוות את הבסיס לקידום הממומן. מילות מפתח הן הגורם שמשמש אותנו כדי להגדיר תחת אילו חיפושי גולשים (בגוגל) המודעות שלנו יופיעו.

עמוד נחיתה – עמוד עצמאי (שאינו חלק מאתר אינטרנט), שאליו הגולשים מגיעים לאחר שלחצו על אחת מהמודעות הממומנות בתוצאות החיפוש. אותו עמוד נחיתה הוא למעשה עמוד שיווקי – המטרה שלו היא להציג מידע על מוצר/שירות מסוימים, ולהניע את הגולשים לבצע פעולה (להיכנס לאתר, לבצע הורדה של מסמך או מדריך, להשאיר פרטים בטופס וכד').

קמפיין – סדרת מודעות, אשר הוקמה במטרה למקסם את תוצאות הפרסום של העסק בגוגל או ברשתות החברתיות. המודעות הללו מכוונות להשגת מטרה או יעד מסוימים – הן מעודדות לבצע פעולה מסוימת (לחיצה על כפתור, כניסה לעמוד נחיתה וכד). המודעות יכולות להגיע במספר תצורות(תלוי בפלטפורמה בה הן מתפרסמות) – מודעות שמופיעות בתוצאות החיפוש של גוגל יכללו בעיקר טקסט, ומודעות שמתפרסמות ברשתות החברתיות יכולות להופיע בתור מודעות תצוגה, מודעות וידאו, וכד'.
מאחורי כל המודעות הללו עומד תקציב הקלקות מסוים, וברגע שהגולשים ילחצו על המודעה – הסכום שהוקצב למודעה יהיה למעשה הסכום שהמפרסם יצרך לשלם.

 CPC – (Cost-per-click)- מתן הצעת מחיר לקליק בקמפיין הפרסום הממומן. במילים אחרות – הפעולה שבה המפרסם נותן הצעת מחיר מקסימלית עבור קליק, שזהו למעשה הסכום הגבוה ביותר שהוא יהיה מוכן לשלם עבור כל קליק על המודעות שלו.

CTA – (Call to Action) – קריאה לפעולה – הנחיה במודעה הממומנת או בעמוד הנחיתה, שאומרת למשתמש לבצע פעולה מסוימת. ברוב המקרים הפעולות נכתבות כפקודה או ביטוי פעולה בסגנון של "לחצו להרשמה" או "לקנייה" וכד, והיא תופיע בתור כפתור או קישור ללחיצה.

Display מודעות Display (מודעות תצוגה) הן מודעות אשר מפרסמות מוצר או שירות באמצעים חזותיים, כדוגמת סרטונים או תמונות. המודעות הללו פופולאריות לרוב בפלטפורמות הפרסום של אינסטגרם ופייסבוק, או באתרי אינטרנט בעלי שטחי פרסום להצגת מודעות מהסוגים הנ"ל.

Google ads פלטפורמה פרסומית מבית גוגל, שמעניקה במה ליצירה וניהול של קמפיינים ממומנים ממספר סוגים: תשלום לפי קליק, תשלום לפי ביצוע פעולות מסוימות, או תשלום לפי כמות הופעות מסוימת.

Quality Score מדד נתונים אשר מופיע בפלטפורמות הפרסום הממומן השונות. המדד הנ"ל נועד כדי להמחיש למפרסם עד כמה איכות המודעות שלו משתוות למודעות של המתחרים, והוא נמדד בסולם של בין 1-10.

Remarketing- שיווק מחדש – צורת שיווק בתשלום שבה המפרסמים מנסים "ללכוד" קהלים שכבר ביצעו אינטראקציה עם המותג שלהם בצורה מסוימת (למשל – נכנסו לאתר ויצאו ממנו ללא ביצוע כל פעולה), ולנסות לעודד אותם לחזר אל האתר ולבצע בו פעולות. בשיטה זו המפרסם יכול להשתמש בכל מיני הטבות כדי לשכנע את אותם גולשים לחזור אליו, כמו למשל להעניק להם קוד הטבה, או הנחה כלשהי על המוצר/מוצרים שלו.

קידום אפליקציות  ASO – המושגים המובילים:

התקנות – התקנה היא הפעולה אשר מתרחשת כאשר המשתמש הוריד את האפליקציה מהחנות, ופתח אותה לשימוש בפעם הראשונה.

מילות מפתח – בדומה לקידום אתרים SEO ולקידום ממומן PPC, גם קידום אפליקציות בחנויות של אפל ואנדרואיד מבוסס על מילות מפתח. המילים הללו הן אותם מונחים אשר המשתמשים בחנויות מחפשים בנושא מסוים, במטרה לאתר אפליקציות בנושא זה.

Appstore – חנות האפליקציות למשתמשי Apple. החנות היא למעשה פלטפורמה אשר משמשת מקום למפתחים להעלאת אפליקציות מותאמות אפל, ובו זמנית מקום גם למשתמשים, בו הם יוכלו לחפש ולהוריד אפליקציות.

Google play על אותו עיקרון כמו ה Appstore למשתמשי אפל, כך גם ה- Google Play משמשת כחנות להעלאת אפליקציות ע"י מפתחים, וכפלטפורמה למשתמשים למציאה והורדת אפליקציות. הפלטפורמה מאפשרת למצוא ולהוריד מגוון אמצעי מדיה שונים למכשירי האנדרואיד, החל ממשחקים וספרים, ועד לאפליקציות לצפייה בסרטים ותכניות טלוויזיה.


ולסיכום חלק ב': PPC ו-ASO הן שיטות שיווק שאפשר לקחת לכמה וכמה כיוונים שונים, ולהוביל את הנכסים הדיגיטליים הניידים (וגם את הנייחים, במקרה של PPC) לפורצי דרך בתחומם.

השיטות הללו – כל אחת עם הייחודיות שלה, תסייע לכם לשפר את כמות ההופעות של הנכס שלכם, למשוך קהלים חדשים, ולשפר משמעותית את כמות ההמרות שלו.

הצטרפו אלינו להמשך מסע הלמידה של העולם השיווק הדיגיטלי!
אנו מזמינים אתכם לבקר בחלק השלישי (והאחרון) של סדרת מדריכי המושגים שלנו, אשר יכניס אתכם לעומק עולמות התוכן השיווקי, המדיה החברתית והשיווק בדוא"ל >>

השאירו פרטים