אפיון אתר אינטרנט

אפיון אתר אינטרנט – על מה חשוב להקפיד בתהליך, ומה הוא כולל?

מהו אפיון אתר?

אפיון אתר אינטרנט הוא תהליך שמבצעים במסגרת תהליך בניית אתרים, ובמהלכו בונה האתרים מייצר תכנית עבודה לפי הרצונות והצרכים של הלקוח.

בתהליך זה מבוצע סיעור מוחות משותף בין בונה האתר לבין הלקוח במטרה להבין מהן הרצונות והמטרות שירצה להשיג מהאתר שלו, ואיך הוא ייראה ויעבוד.

מה כולל תהליך האפיון?

אפיון אתר אינטרנט כולל בתוכו התייחסות לכל חלקי האתר – החל הנושאים המורכבים יותר כגון בחירת כתובת דומיין, תכנון המבנה ההיררכי של העמודים, העיצוב, התכנים ומבנה מערכת הניהול (CMS), ועד לצלילה לפרטים אפילו מתקדמים יותר כגון נראות הטפסים, כפתורי הלחיצה, התפריטים, ועוד.

התהליך לרוב נעשה בליווי צמוד עם הלקוח שלב אחר שלב, כאשר המטרה הסופית היא לייצר תכנית בנייה מקיפה עם כמה שיותר נתונים.

המטרה היא להגיע לתוצאה המוגמרת הטובה והמקצועית ביותר, ושגם תענה על צרכי ורצונות הלקוח בצורה מדויקת.

מה בונה האתרים צריך לקבל מהלקוח בתהליך אפיון אתר?

בגדול – את כל הרעיונות, המחשבות והרצונות שעוברים לו בראש שהוא היה רוצה לראות אותם מתורגמים לאתר אינטרנט. תהליך אפיון אתר אינטרנט נותן ללקוח את הבמה לומר את כל מה שרק עולה על דעתו – בין אם הרעיונות שלו עלולים להישמע לא סטנדרטיים או מורכבים.

חשוב תמיד לזכור שבסופו של יום, רעיונות – מורכבים ככל שיהיו, הם הכלים הכי טובים שתוכלו לתת לבונה האתרים. ברגע שלבונה האתרים יש "בנק רעיונות" שהוא מקבל מהלקוח, מכאן הדרך שלו לארגן את הרעיונות ולתרגם אותם לבניית מודל אתר כבר תהיה הרבה יותר מהירה.  

יחד עם זאת – חשוב גם לזכור שלא תמיד ניתן ליישם את כל הרעיונות, בין אם מבחינה טכנית, מבחינת חווית משתמש או מבחינת התאמה עבור קידום אורגני בגוגל. בסופו של דבר המטרה היא לבנות אתר שגם יותאם בצורה מקסימלית לקידום אתרים, וגם יהיה נוח לשימוש עבור הגולשים. אתר שלא יותאם לקידום ויהיה מסורבל לשימוש הוא אתר שבסופו של דבר לא ימשוך לקוחות פוטנציאליים, ולא ייצור תפוקה עבור בית העסק.

איך עובד התהליך של האפיון?

לאחר השלב בו נעשה סיעור המוחין והלקוח נתן את הרעיונות שלו, בונה האתרים מתחיל בבניית האפיון.

באופן כללי, בניית האפיון מחולקת לשלושה חלקים עיקריים:

  • יצירת "קווי מתאר" לאתר – תכנון מודל אשר יעמוד ככל הניתן ברצונות הלקוח מבחינת אופי האתר ודרך הפעולה שלו, ומבחינת המטרות העסקיות שלו.
  • מערכת ניהול – השלב השני הוא השלב שבו מתכננים על בסיס איזו מערכת ניהול יעבוד וינוהל האתר, בהתחשב בקונספט שלו (אתר e-commerce, אתר תדמיתי וכד').
  • עיצוב האתר – לאחר שכבר נוצר מודל לאתר והוחלט עם איזו מערכת ניהול הוא יעבוד, מגיע החלק של העיצוב ובו מבצעים התאמות וויזואליות – כלומר התאמה לאופי של העסק ולמיתוג שלו. בשלב הזה בד"כ גם יוצרים סקיצה ראשונית עבור הלקוח, שכמובן ניתנת לשינוי עד להגעה למודל הסופי שיאושר ע"י הלקוח.

לסיכום:

אפיון אתר אינטרנט הוא התהליך המשמעותי ביותר עבור ההצלחה של אתר העסק.

האפיון הוא תהליך אשר משרת כמה מטרות:

  • מהצד של הלקוח – האפיון מעניק ללקוח את הבמה להעלות את הרעיונות, הרצונות והמטרות העסקיות שלו, ולהעביר אותם לבונה האתרים ע"מ שיתרגם את כולם לאתר אינטרנט.
  • מהצד של בונה האתרים – האפיון מסייע לבונה האתרים לייצר "פרופיל" של אתר, ולהעביר את כל הרעיונות אל הממשקים והגורמים הרלוונטיים כדי לפתח את המוצר הסופי (מעצבים גרפיים, מפתחים, כותבי תוכן וכד').

חשוב מאוד לקחת בכובד ראש את תהליך האפיון, ולתכנן במדויק כל חלק, כל פעולה וכל מטרה שאתם רוצים להשיג באמצעות האתר.

זקוקים לייעוץ נוסף בנושא אפיון אתרים? נשמח לעמוד לרשותכם – אתם מוזמנים להשאיר לנו פרטים כן בטופס יצירת הקשר, וניצור אתכם קשר בהקדם:

השאירו פרטים